اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تاکید بر آشنایی بیشتردانشگاه‌ها با نظام کارآفرینی

سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رویکرد پژوهش‌های مقاله محور دانشگاه‌ها گفت: لازم است که دانشگاه‌ها با ادبیات و فرایند کارآفرینی بیشتر آشنا شوند.

تاکید بر آشنایی بیشتردانشگاه‌ها با نظام کارآفرینی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهدی کشمیری سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم درمحل دانشگاه قم و بازدید از نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم، با اشاره به رویکرد پژوهش های مقاله محور دانشگاه ها گفت: لازم است که دانشگاه ها با ادبیات و فرایند کارآفرینی بیشتر آشنا شوند. توسعه علمی صرفاً چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی نیست.

وی با تاکید براینکه دانشگاه ها باید از کانال های یک طرفه و روش های تک منظوره فعالیت های پژوهشی دست بردارند، گفت: هیچ کس منکر ارزش های مقالات پژوهشی نیست اما نباید این نوع مقالات در جامعه لمس نشود.

قائم مقام امور فناوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ها باید به فکر ثروت آفرینی باشند، گفت: متاسفانه مراکز علمی کشور برخلاف دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیا وجهه اقتصادی ندارند.

کشمیری بر کاربردی شدن آورده های علمی دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها چاره ای ندارند جز اینکه به سمت فرآیندهای کارآفرینی، ارزش آفرینی و ثروت آفرینی بروند.

وی در ادامه به تعریف دانشگاه های کارآفرین پرداخت و گفت: این دانشگاه ها دانشجو را در حوزه کارآفرینی توانمند کرده و به طوری که آنها خود راه انداز کسب و کار بعد از فارغ التحصیلی می شوند.

سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین سبب تبلور صنعت در دانشگاه می شود، گفت: با این رویکرد دیگر نباید مدام نگران ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.

کشمیری با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم قابل تقدیر و دفاع است، گفت: خوشبختانه در این نمایشگاه ایده ها و محصولات فناورانه بسیار خوبی که می توانند نقش مهمی در توسعه بازارهای دانش بنیان داشته باشند وجود داشت.

وی با بیان اینکه مراکز علم و فناوری مانند پارک ها و مراکز رشد می توانند به رویای کاربردی پژوهش های علمی جامه عمل بپوشانند، ادامه داد: دانشگاه ها زمانی می توانند از کارآفرینی حرف بزنند که تمام ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری آنها در خدمت نظام کارآفرینی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول