اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد

اجرای طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی «قره‌سو» و «زرین‌گل» با اخذ وام 92.2 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: این شرکت به دنبال تامین مالی از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و با پیگیری‌های زیاد در اواسط سال گذشته مبلغ 92.2 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی را برای اجرای طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی «قره‌سو» و «زرین‌گل» اخذ کرد.

اجرای طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی «قره‌سو» و «زرین‌گل» با اخذ وام 92.2 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اخذ تسهیلات از بانک توسعه اسلامی به مبلغ 92.2 میلیون یورو به دنبال احیای اراضی محدوده طرح است.  
وی  افزود: از جمله اهداف این طرح، افزایش راندمان آبیاری، کاهش مصرف آب، افزایش تولید محصولات زراعی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، بهبود سیستم‌های انتقال آب و احداث سازه‌های مربوط، ایجاد سیستم‌های تله‌متری سد و شبکه، اجرای مدیریت یکپارچه منابع آب حوضه آبریز، جلوگیری از خسارات سیلاب و ایجاد تشکل‌های آب‌بران در محدوده طرح است. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای گلستان این تسهیلات را در قالب 13 مولفه هزینه خواهد کرد، گفت: یکی از مولفه‌های این تسهیلات، پروژه اجرایی تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو و زرین گل، احداث مرکز ملی آب و ساختمان توانمندسازی بانوان منطقه و اجرای نیروگاه برقابی است. 
نظری افزود: فرآیند مناقصه قسمت اجرایی آن انجام و پیمانکار طرح تا پایان سال 1397 انتخاب خواهد شد و به امید خدا کار اجرایی از اواسط بهار سال آینده آغاز می‌شود.
وی تاکید کرد: کانال آبرسان از سد به شبکه و کانال‌های آبیاری و زهکشی درجه یک و دو شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو و زرین‌گل قبلا به طور کامل اجرا شده است، با اجرای آن،  آب ذخیره شده سد کبودوال با استفاده از تاسیسات آبیاری تحت فشار در مزرعه تحویل کشاورزان منطقه می‌شود.
گفتنی است ساختمان توانمندسازی بانوان و اجرای نیروگاه برقابی کوچک از مولفه‌های دیگر اجرای این پروژه است که با اجرای نیروگاه برق‌ابی کوچک می‌توان،  تأمین بخشی از نیاز برق منطقه را با استفاده از پتانسیل آبی موجود در کانال‌های آبیاری تامین کرد واین پروژه شامل تاسیسات آبیاری تحت فشار واجرای شبکه‌های سه و چهار است.  

انتهای بیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول