اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه کردستان:

فتنه 88 مولود خودخواهی سیاسی عده‌ای بود

عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه کردستان گفت: بعد مهم و تاثیرگذار حرکت خودجوش 9 دی را باید تذکر به خواص بی بصیرت دانست همان کسانی که در جریان فتنه سکوت کردند.

فتنه 88 مولود خودخواهی سیاسی عده‌ای بود

مهدی حاتمی عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: متاسفانه جریان فتنه سال 88 مولود خودخواهی سیاسی عده‌ای بود که نسبت به قوانین مربوط به انتخابات و حفظ نظم عمومی دچار انحرافات شدید شده بودند.

وی افزود: در حماسه 9 دی سال 88 مردم با اعتقاد به جمهوریت و اسلامیت نظام وارد صحنه شدند و فضای ملتهبی را که زاییده جریان فتنه بود از جامعه زدودند، روزی که مردم با فریادهای محکم، طوفان یأسی را در اردوی فتنه‌گران در انداختند و بهت و سرگردانی و حیرانی ثمره گردبادی بود که طی این طوفان به پا شد. 

عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان ادامه داد: اهمیت این روز را از چند بعد می‌توان مورد بررسی قرار داد اول آنکه حماسه 9 دی را می‌توان نشان از میثاق مجدد مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی و لبیک به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری دانست.

حاتمی خاطرنشان کرد: بعد مهم و تاثیرگذار دیگر چنین حرکت خودجوشی را باید تذکر به خواص بی بصیرت دانست همان کسانی که در جریان فتنه سکوت کردند و اقدام به روشنگری و تنویر افکار عمومی نکردند اما در این روز مردم با چراغ بصیرت به خواص فاقد بصیرت مراجعه کردند و از آنها خواستند که به ریل انقلاب بازگردند.

عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه کردستان گفت: حضور هوشمندانه و فراگیر تمام اقشار در 9 دی سال 88 باعث شد که نقشه دشمنان در این روز خنثی شود و امیدشان به یأس و ناامیدی تبدیل شود.

وی افزود: تاریخ انقلاب‌اسلامی را که بنگریم پر است از ریزش‌ها و رویش‌های تاریخی و همین تاریخ بدان جهت ۹دی ۸۸ را در سینه خود زرین‌کوب کرده است که مردم با لبیک گفتن به ندای ولی زمان خود از سراسر ایران اسلامی با فهم و بصیرت کامل پا به صحنه گذاشتند و اساس فتنه و فتنه گران را روانه زباله‌دان تاریخ کردند.

حاتمی تصریح کرد: آن چیزی که مهم به نظر می‌رسد این است که فتنه و جریان‌های انحرافی شبیه به جریان فتنه سال 88 امکان ظهور و بروز دارند اما بایستی با دیدگاهی حق‌طلبانه و انقلابی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که فصل‌الخطاب ماست با چنین جریان‌هایی مواجه کرد.

حاتمی تاکید کرد: در مقابله با جریان‌های انحرافی قطعا فضا شفاف و روشن نیست و به نوعی غبارآلود است بنابراین در چنین وضعیتی نمی‌توان به ظواهر اکتفا کرد و باید ندای حق و حق طلبی را تشخیص و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم.

وی در پایان گفت: در 9 دی سال 88 مردم به خوبی تشخیص دادند که باید پشتیبان ولی‌فقیه باشند تا به مملکتشان آسیبی نرسد و در حال حاضر هم، همه آحاد مردم بویژه دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه موظف هستند همانند سال‌های گذشته در مراسم 9 دی حضوری حماسی و پررنگ داشته باشند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول