اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

در جلسه نمایندگان تأمین اجتماعی، صندوق بیمه روستائیان و وزارت رفاه موافقت شد

استعلام از ریاست‌جمهوری برای نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای

توقف انتقال سوابق بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی که سبب بروز نارضایتی در متقاضیان شده در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل صندوق و مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت رفاه و مدیران سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

استعلام از ریاست‌جمهوری برای نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از اجرای فاز نخست نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی در دستورالعملی به تاریخ ۲۵ آذر سال ۸۶، نقل و انتقال سوابق بیمه از این سازمان به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و بالعکس را امکان‌پذیر کرد اما این روند در ۱۷ شهریور سال‌جاری با تصمیم هیأت مدیره و دستور سرپرست سازمان تامین اجتماعی، به صورت یک‌طرفه متوقف شد.     

در پی این اقدام، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در نامه‌­ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن گزارش بروز مشکلات ناشی از توقف نقل و انتقالات سوابق بیمه‌ای، درخواست کرد با دستور وزیر این موضوع به فوریت بررسی شود و راه حل مسائل به وجود آمده به سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان ابلاغ شود. متعاقب این درخواست، دکتر شریعتمداری دستور برگزاری جلسه‌ای را برای رفع مشکلات پیش روی بیمه‌شدگان برای نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای صادر کرد.

روز گذشته این موضوع در جلسه‌ای در دفتر مدیرکل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، کارشناسان صندوق و نمایندگان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا واعظ مهدوی، به بیان منطق قانونی نقل و انتقال سوابق پرداخت و تفسیر اخیر از احکام برنامه‌های ششم را نادرست و به ضرر اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد به ویژه روستائیان و عشایر دانست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با اشاره به بند «ک» ماده ۶ قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های تامین اجتماعی را میسر می‌سازد، خواستار حل مساله شد.

پس از این مقدمه، اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند و در نهایت، مقرر شد برای اتخاذ تصمیم نهایی، موضوع از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام و نتیجه ابلاغ شود.

همچنین در این جلسه در خصوص سطوح درآمدی صندوق در سال ۱۳۹۸ و راه‌های تحقق جزء ۱ بند «ی» قانون نظام جامع رفاه در تأمین اجتماعی در خصوص بهره‌مندی یکسان ذی‌نفعان صندوق‌های بیمه‌ای از کمک‌های دولت و چگونگی اعمال این حکم قانونی در سطوح درآمدی سال آتی صندوق بحث به عمل آمد و نهایتاً مدل تلفیقی بیمه پایه و بیمه تکمیلی منطبق با احکام قانون مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد اقدامات اجرایی با هدف اخذ نظر شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در این خصوص صورت پذیرد.

در ادامه این نشست، طرح نظام جامع بیمه‌های اجتماعی که اخیرا توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور نهایی شده و متضمن نظام هماهنگ کلیه صندوق‌ها و سازمان‌های بیمه و بازنشستگی کشور است ارائه و مقرر شد توسط مدیران ستادی و استانی صندوق هم مورد بررسی قرار گیرد و نظرات مشورتی دو سازمان جمع‌بندی و ارائه شود. همچنین مصوب شد بررسی و پیگیری‌های لازم برای حرکت به سمت بیمه غیر مزد و حقوق‌بگیران صورت پذیرد.

این گزارش حاکی است، جلسه مذکور با تاکید بر تسریع در کسب نظر دفتر حقوقی ریاست جمهوری در خصوص آیین نامه اجرای نقل و انتقال سوابق بیمه‌شدگان صندوق‌ها، پایان یافت لذا در جلسه سه‌جانبه نمایندگان صندوق بیمه روستائیان، وزارت رفاه و تامین اجتماعی مقرر شد برای اتخاذ تصمیم نهایی، موضوع از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام و نتیجه ابلاغ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول