اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس اتاق بازرگانی‎، صنایع، معادن و کشاورزی همدان :

ارز تک‌نرخی نشود صادرکنندگان بیچاره می‌شوند/ گلایه از صدور خلق‌الساعه بخشنامه

رئیس اتاق بازرگانی‎، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه اگر ارز تک‌نرخی نشود صادرکنندگان بیچاره می‌شوند گفت: مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد که نباید آن را به ترامپ و تحریم‌ها گره زد چراکه ربطی به آنها ندارد.

ارز تک‌نرخی نشود صادرکنندگان بیچاره می‌شوند/ گلایه از صدور خلق‌الساعه بخشنامه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اصغر زبردست امشب در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر همدان با بیان اینکه اگر تدبیر لازم در سال 98 صورت نگیرد، مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود اظهار کرد: بخش خصوصی با وجود بی‌تدبیری‌های موجود در داخل کشور صادرات را به پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد که نباید آن را به ترامپ و تحریم‌ها گره زد چراکه ربطی به آنها ندارد و اگر نسبت به حل آنها اقدامی نشود تولید در داخل و صادرات با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی‎، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه همه مشکلات را نباید با تحریم مرتبط کرد ادامه داد: پیمان‌سپاری ارزی مصوب شده است اما با این شرایط امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری سازمان توسعه با گمرک همخوانی ندارد و اکثرا کسری می‌آورند خاطرنشان کرد: متأسفانه این مشکل همچنان وجود دارد و برای حل آن باید قانون اصلاح شود.

زبردست با اشاره به اینکه اگر ارز تک‌نرخی نشود صادرکنندگان بیچاره می‌شوند گفت: فساد را خودمان درست می‌کنیم و بعد مشکلات را گردن تحریم می‌اندازیم الان مشکل فقط انتقال بانکی پول است.

وی با بیان اینکه با عملکرد درست در سیاست‌های ارزی مشکلات ایجاد نمی‌شود اظهار کرد: باید بگویم دولتمردان در کاهش نرخ ارز تأثیر ندارند چراکه تقاضا پایین آمده و باعث این اتفاق شده است؛ ضمن اینکه فعالان اقتصادی سردرگم هستند.

رئیس اتاق بازرگانی‎، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه رئیس جمهور در مجلس از بخش خصوصی به خوبی تعریف کرد اما باید در حوزه اقدام وارد شد افزود: بارها اعلام کردیم که نمی‌شود خلق‌الساعه بخشنامه صادر کرد که صادرات ممنوع شود چراکه برخی از فعالان قرارداد دارند و یا اجناس در گمرک است بنابراین باید از این اقدام جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات باعث می‎شود دلالان در قالب پیله‌وری فعالیت کنند تصریح کرد: سیب‌زمینی‌ را به دست پیله‌وران می‌دهند تا صادر شود.

زبردست با اشاره به اینکه با این وضعیت از سال آینده جواز صادرکننده برتر نصیب این دلالان خواهد شد تصریح کرد: دلیل آن هم این است که چون پارامترهای تعریف شده با آنها بیشتر منطبق است و این مشکلات به مسائل بیرونی ارتباط ندارد، بلکه داخلی است.

وی با اشاره به اینکه 49 درصد صادرات به کشورهای همسایه است ادامه داد: پس اگر تعامل بهتری با همسایگان ایجاد کنیم در حوزه صادرات بسیار موفق عمل خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی‎، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه اگر با عراق کنار نیاییم، بخش صادرات با مشکل مواجه می‌شود خاطرنشان کرد: مسأله روادید با عراق را باید حل کرد بسیاری از کارگران ما در عراق کار می‌کنند و باید روادید را حداقل برای آنها و فعالان اقتصادی حل کرد.

وی با بیان اینکه تعرفه کالاهای ایران در عراق بیشتر از ترکیه است گفت: بیشتر صادرات ما به کشورهای همسایه  به عراق، امارات و ترکیه و روسیه است.

زبردست با اشاره به اینکه باید سهم استان از صادرات به کشورهای همسایه را مشخص کنیم اظهار کرد: رونق صادرات به کشورهای همسایه باعث می‌شود هزینه صادرات کمتر شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی را باور داشته باشیم افزود: اتاق بازرگانی می‌تواند به سران سه قوه مشاوره بدهد و بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

زبردست با بیان اینکه  بسیاری از مشکلات در داخل کشور قابل حل است تصریح کرد: مردم ما ثابت کردند هرچه فشار به کشور از خارج وارد شود، مردم متحدتر عمل می‌کنند اما شرط آن این است که خودمان برای خودمان مشکل ایجاد نکنیم.

انتهای پیام/89040/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول