اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری؛

بررسی مشکل چندین واحد تولیدی راکد در استان/ ابلاغ دستورالعمل جدید به بانک‌ها جهت تسهیل در تولید

پنجاه و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تشکیل و مشکلات و موانع چندین واحد تولیدی که به دلایل مختلف راکد بودند مطرح و تصمیمات لازم در رابطه با حل مشکل آن‌ها اتخاذ شد.

بررسی مشکل چندین واحد تولیدی راکد در استان/ ابلاغ دستورالعمل جدید به بانک‌ها جهت تسهیل در  تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز پنجاه و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری به ریاست معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری استان تشکیل شد.

در این جلسه مشکلات و موانع چندین واحد تولیدی که به دلایل مختلف راکد بودند مطرح شد.

نعیم امامی در ابتدای جلسه با بیان اینکه از ابتدای سال 183 مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است، گفت: 45 مصوبه در دست اقدام است که اداراتی مانند گمرک، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و منابع طبیعی، معاونت امور اقتصادی استانداری، آب منطقه‌ای، شهرک‌های صنعتی و دفتر نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بایستی در انجام مصوبات جلسه اهتمام بیش‌تری داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با  بیان اینکه تاکنون 34 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق در استان پرداخت شده است، عنوان کرد: جهت تسهیل در پرداخت تسهیلات و استمحال بدهی‌های بانکی چندین مصوبه از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به بانک‌ها ابلاغ شده است.

لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت تأمین مالی خرید هواپیما برای شرکت آنا پرواز درنا قبل از تشدید تحریم‌ها

وی در رابطه با راه‌اندازی شرکت هواپیمایی آنا پرواز درنا در چهارمحال و بختیاری، افزود: این شرکت جهت خرید هواپیما نیازمند تسهیلات است و باتوجه به اینکه مراحل ثبت شرکت تاکنون انجام نشده و تشدید تحریم‌ها ممکن است شرایط را جهت خرید هواپیمای بوئینگ در آینده سخت کند، باید تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود.

20 پرواز جدید در فرودگاه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

رئیس فرودگاه شهرکرد در ادامه با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این شرکت هواپیمایی در توسعه چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف مؤثر است، گفت: قرار است این شرکت 20 پرواز جدید در فرودگاه شهرکرد راه‌اندازی کند اگر این امر محقق شود، قطعا یک انقلاب در صنعت هواپیمایی استان رخ می‌دهد.

سلیمی ادامه داد: برای تحقق این موضوع لازم است جهت راه‌اندازی شرکت هواپیمایی آنا پرواز درنا در چهارمحال و بختیاری حمایت لازم از سوی مسؤولان مربوطه صورت گیرد و راه‌اندازی این شرکت می‌تواند تأثیر خوبی در اشتغال استان داشته باشد.

الله‌کرم نصیری در ادامه این جلسه با تأکید بر تسریع در مراحل ثبت شرکت هواپیمایی آنا پرواز درنا، گفت: این شرکت در مرحله ثبت است و باید مراحل ثبت آن به سرعت پیگیری شود، استاندار نیز پیگیری‌های ویژه‌ای جهت ثبت و اعطای تسهیلات این شرکت انجام داده است.

همه به‌دنبال اصلاح روند تولید در کشور هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری در رابطه با گلایه‌مندی بانک‌ها در مصوبات و بخش‌نامه‌های جدید، خاطرنشان کرد: همه به‌دنبال اصلاح روند تولید در کشور هستیم و بخش‌نامه‌های جدید به همین منظور ابلاغ می‌شود و باید تلاش کنیم مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود.

وی ادامه داد: «بِه جوجه» یکی از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری است که دارای مشکلات بسیاری بود و بحث آنفولانزای مرغی مشکلات این واحد را تشدید کرد، نیاز است مشکلات این واحد تولیدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود.

نصیری تأکید کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تنها می‌تواند مصوباتی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته باشد و رسیدگی به مسائل قانونی طرح‌ها بر عهده این ستاد نیست، اما قطعا همه باید دغدغه تولید و اشتغال را داشته باشند.

 در ادامه این جلسه مشکلات 6 واحد تولیدی که در جلسات قبل برای حل آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شده بود در جلسه مطرح و راهکارهای پیشنهادی جهت حل مشکلات این واحدها توسط اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به تصویب رسید.

ابلاغ دستورالعمل جدید به بانک‌ها جهت تسهیل در تولید

همچنین در این جلسه جهت تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و بخشودگی جرایم برخی از واحدها به بانک‌های عامل دستوراتی ابلاغ شد.

در پایان جلسه مشکلات چندین واحد تولیدی توسط سرمایه‌گذاران طرح‌ها مطرح و تصمیمات لازم در خصوص حل مشکلات این واحدهای تولیدی اتخاذ شد، یکی از این طرح‌ها مجتمع کشت و صنعت شهرکرد بود، این واحد تولیدی یکی از منابع تولیدکننده گوشت در استان با اشتغال‌زایی 300 نفر است که به دلیل مشکل تملک اراضی از حدود سه سال گذشته راکد شده بود که با دستور معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار مشکلات این واحد تولیدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول