اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان خبر داد

افزایش آمار طلاق در دوران عقد در خوزستان

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: در استان خوزستان بیشترین تعداد طلاق در 5 سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد و تعداد طلاق در دوران عقد نیز افزایش یافت.

افزایش آمار طلاق در دوران عقد در خوزستان

محمدرضا عباسی معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در سال 96 در استان خوزستان 44 هزار و 256 مورد ازدواج ثبت شد. همچنین 9 هزار و 207 مورد طلاق در سال گذشته ثبت شد که نسبت ازدواج به طلاق 4.8 است. در استان خوزستان بیشترین تعداد طلاق در 5 سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد و تعداد طلاق در دوران عقد نیز افزایش یافت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط بهزیستی در خوزستان، عنوان کرد: بهزیستی خوزستان با 10 مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در شهرستان‌های اهواز، بهبهان، مسجدسلیمان، آبادان، خرمشهر، دزفول، ایذه، شوشتر، رامهرمز و ماهشهر درحال ارائه خدمت به جامعه هدف و مشاوره‌های لازم به زوجین متقاضی طلاق است.

وی افزود: شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، بررسی صلاحیت والدین برای بررسی سرپرستی فرزندان، کمک به زوجین با هدف ایجاد روابط مناسب قبل و بعد از ازدواج، کمک به زوجین برای آگاهی از حقوق خود و افزایش آگاهی‌های زوجین برای حل مشکلاتی که باعث طلاق گردیده و جلوگیری از وقوع طلاق در ازدواج‌های بعدی از جمله اهداف مراکز است.

مراجعه 3692 زوج در 6 ماه نخست 97 به مراکز بهزیستی

عباسی با اشاره به اهمیت استمرار طرح‌های مداخله‌ای، اظهار کرد: مداخلات روانی ـ اجتماعی به منظور کاهش طلاق و درصورت وقوع طلاق کاهش آسیب‌های ناشی از آن هدف کلی مراکز مداخله‌ای است. تعداد 3 هزار و 968 زوج دارای مشکل در سال 96 و 3 هزار و 692 زوج در 6 ماه اول سال 97 به مراکز مذکور بهزیستی مراجعه کردند و خدمات لازم را دریافت کردند. میزان سازش ایجاد شده در سال 96 حدود 22.9 درصد است.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی کاهش طلاق به منظور ثبت اطلاعات زوجین متقاضی طلاق به‌صورت سیستم الکترونیکی یکپارچه و بررسی دعوای خانواده در مراکز مداخله و مشاوره قبل از مراجعه زوجین به دادگستری با همکاری قوه قضائیه صورت گرفته است که می‌تواند در کاهش طلاق مؤثر باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان عنوان کرد: بر طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین علل طلاق در استان خوزستان اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت‌پذیری است. همچنین تمامی خدمات سازمان بهزیستی در خصوص مشاوره‌های قبل از طلاق برای متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به مراکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق به‌صورت رایگان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول