اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

هنر در خلاقیت و نوآوری است/ هر ایده به‌معنی اشتغال و کسب ثروت است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه هنر در خلاقیت و نوآوری است، گفت: باید محیط جدیدی برای نوآوری ایجاد کنیم.

هنر در خلاقیت و نوآوری است/ هر ایده به‌معنی اشتغال و کسب ثروت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری شهری امشب با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مدیران شهری در چارسوق هنر کوهسنگی مشهد برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: اتفاق بزرگی که در حوزه آموزش رخ می‌دهد این است که بسترهای کنونی در آینده وجود ندارد و مفهوم آموزش در آینده به‌معنی آموزش تا لحظه مرگ است که پلتفرم آن شهرها بوده و بستر اصلی آموزش هستند.

هنر در خلاقیت و نوآوری است

سورنا ستاری ادامه داد: اینکه درباره شهر هوشمند و نوآور صحبت می‌کنیم به این معنی است که افراد هر روز نکاتی یاد می‌گیرند، همچنین افراد مسنی که در خانواده داریم با اپلیکیشن جدید آشنا شده و همه چیز با موبایل انجام می‌شود که همان آموزش بوده و هر لحظه یک فرهنگ منتقل می‌شود و استارت‌آپ‌ها محدود به ایده‌های محدود نیستند.

وی افزود: هنر در خلاقیت و نوآوری است و باید محیط جدیدی برای آن ایجاد کنیم و فعالان این حوزه چیزی به‌جز این محیط نمی‌خواهند و خودشان جذب پول را انجام می‌دهند و اینجا پژوهش اقتصادی شده و بخش خصوصی پول خود را صرف پژوهش می‌کنند.

ستاری تأکید کرد: بخش سنتی جامعه باید متوجه شود که نمی‌تواند با جوانان مقابله کند و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و ایجاد این محیط موجب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کسی در برابر فین‌تک‌ها مقاومتی ندارد، بیان کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه، مدل مناسبی ایجاد شده و محیط خوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها شکل می‌گیرد.

هر ایده به‌معنی اشتغال و کسب ثروت است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر ایده به‌معنی اشتغال و کسب ثروت است البته در صورتی‌که درست پیاده‌سازی شود، ادامه داد: نمونه‌هایی در این زمینه وجود دارد که یک رفرم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها اگر تصور کنند دولت سرمایه‌گذاری می‌کند اشتباه است و نابود می‌شوند، گفت: پول دولت باید در محیط کسب‌وکار هزینه شود.

ستاری با اشاره به اینکه نوآوری مشکلات و مسائل را حل می‌کند، افزود: نسل جوان این موضوع را باید به کارآفرینان تزریق کند و جوانانی که شرکت‌های بزرگ کسب‌وکار دارند نیز بزرگترین یادگار دولت در این خصوص خواهند بود.

وی تأکید کرد: برای سرمایه‌گذاری مالی در حوزه زیرساخت‌ها به‌منظور راه‌اندازی کارخانجات نوآوری اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول