اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رسیدگی به پرونده ۲ اخلالگر ارزی/۶

سود ۲۰۶ میلیاردی یک متهم/ خرید بخشی از ماشین سازی تبریز با پول بیت المال

براساس گفته نماینده دادستان یکی از متهمان بخشی از شرکت ماشین سازی تبریز را با سود ۲۰۶ میلیارد تومانی حاصل از فروش دلار خردیه است.

سود ۲۰۶ میلیاردی یک متهم/ خرید بخشی از ماشین سازی تبریز با پول بیت المال

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، نماینده دادستان تهران در ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان به اخلال در نظام ارزی کشور گفت: سودی که از محل فعالیت‌ها عائد عامری شد، مبلغ هنگفتی بود.جریان فروش ارزهای دولتی در اختیار گرفته و شبکه عامری راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: متهم علیرضا و حمیدرضا عامری از بازگشت به کشور خودداری می‌کنند و مکی سلطانی نیز از کشور متواری می‌شود. تیمور عامری با فراری دادن فرزندان خود توسط قربانعلی فرخزاد اقدام به مدیریت کردن فرزندان خود کرد و زمانی که جریان فساد آشکار شد، تیمور عامری در جریان بازجویی از موارد موجود اظهار بی‌اطلاعی کرد و متهمان را فرزندان خود خطاب می‌کند. 

وی گفت: طبق گزارش سازمان اطلاعات سپاه، سود حاصل از فروش ارزهای دولتی ۷۰۲ میلیارد تومان عنوان شد که سهم قربانعلی فرخزاد ۲۶۰ میلیارد تومان بود، از این مبلغ بخشی برای ماشین‌سازی تبریز، ۴۵ میلیارد تومان برای خرید شرکتی در تبریز، ۳۰ میلیارد تومان برای خرید شمش، ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید لوله و ۵ میلیارد نیز برای تعمیرات هزینه شد که این اموال از بیت‌المال عائد شدند.

نماینده دادستان تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه محمد وکیلی فروش ارزها را برعهده داشته است، بنابراین وی ابتدا سهم خود را از محل فروش ارزهای دولتی دریافت کرده، سپس سود ریالی حاصل شده بین قربانعلی فرخزاد و سایر متهمان تقسیم شد. با توجه به بدهی‌های قربانعلی فرخزاد، این شخص در سال ۹۶ و ۹۷، ۳۲۰ میلیون دلار ارز دولتی از بانک دریافت و با سود حاصل اقدام به خرید املاک و کارخانجات دولتی کرد.

وی ادامه داد: با عنایت به اظهارات قربانعلی فرخزاد دایر بر فروش ارزهای دولتی در بازار آزاد بدون واردات و خرید ماشین‌سازی تبریز از دادگاه تقاضا دارم که شهادت آقای محمد شهادت در دادگاه اخذ شود. ردیابی ۲۵ حساب قربانعلی فرخزاد انجام شد و استعلام از بانک مرکزی در مورد میزان ارزهای اقتصاد پیدا کرده به این شخص توسط بانک‌ها صورت گرفت و همچنین استعلام بانک توسعه تعاون و اداره گمرک وجود دارد. براساس بررسی‌ها جرائم ارتکابی در تهران تحقق یافته که برای وی از دادگاه درخواست کیفر دارم و رد مال به قیمت روز مورد تقاضا است. 

ادامه دارد... 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول