اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستاد بحران مدیریت بحران پزشکی قانونی:

طرح احداث سوله بحران در تهران نهایی شده است/جلوگیری از ارجاع 50 هزار متوفی به پزشکی قانونی

مدیر ستاد بحران مدیریت بحران پزشکی قانونی با اعلام اینکه احداث سوله بحران یکی از نیازهای اصلی استان‌های کشور در حوادث است، گفت: طرح احداث سوله بحران در استان تهران نهایی شده است.

طرح احداث سوله بحران در تهران نهایی شده است/جلوگیری از ارجاع 50 هزار متوفی به پزشکی قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،‌ مهرداد علی‌بخشی عصر امروز در حاشیه همایش آموزشی مدیران پزشکی قانونی  استان در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری همایش مدیریت بحران اظهار کرد: پروتکل‌هایی در مدیریت بحران پزشکی قانونی در نظر گرفته شده است که باید نسبت به آماده سازی اجرای آن در پزشکی قانونی کشور آموزش لازم به همکاران داده شود.

وی با اعلام اینکه در بیشتر حوادث سازمان پزشکی قانونی درگیر حادثه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در سازمان مدیریت بحران جایگاه پزشکی قانونی به خوبی تبیین شده و برای اینکه بتوانیم برای مقابله با حوادث آماده باشیم در مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و در بازسازی و بازتوانی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشیم.

مدیر ستاد بحران مدیریت بحران پزشکی قانونی با اشاره به اقدامات مناسبی که در استان مازندران توسط مدیرکل پزشکی قانونی استان انجام شده،گفت: اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده و کنفرانس آموزشی هم در راستای تبیین اهداف پزشکی قانونی کشور تدوین شده است.

وی در ارتباط با میزان آمادگی پزشکی قانونی کشور در بحران، گفت: برای آمادگی دو مقوله نیروی انسانی که شامل بحث کمی و کیفی می‌شود، بحث دیگر تجهیزات و توانمندی‌ها مطرح است، به لحاظ کیفی همکاران ما در پزشک قانونی به لحاظ علمی و عملی سطح بالایی دارند و آمادگی کافی در این حوزه وجود دارد و می‌توانند در حوزه آموزش به دیگر دستگاه‌ها هم کمک کنند.

علی‌بخشی ادامه داد: در حال حاضر به لحاظ کمی نیروی انسانی و تجهیزات و زیرساخت‌ها نیازهای واقعی هر استان به لحاظ اعتبارات کشوری تامین نشده است. یکی از ساده‌ترین نیازها در کشور پس از بحران سوله مدیریت بحران است که استان‌های مهم کشور از این ظرفیت بهره‌برداری کنند.

مدیر ستاد بحران مدیریت بحران پزشکی قانونی یادآور شد: به لحاظ تجهیزات اگرچه سطح کیفی تجهیزات سازمان مناسب است اما به لحاظ پشتیبانی نیاز به تقویت داریم.

وی در ارتباط با ایجاد سوله بحران در سطح کشور، گفت: ساخت این سوله در استان تهران نهایی شده و در استان‌های فارس، آذربایجان شرقی و اصفهان هم طرح‌های آن تکمیل شده است.

علی‌بخشی یادآور شد: با توجه به وضعیتی که استان مازندران به لحاظ تردد دارد احداث سوله بحران یکی از نیازهای اساسی استان بوده و حتی مازندران می‌تواند نیازمندی‌های سایر استان‌های کشور را تامین کند.

وی درباره اجرای طرح دادپزشک و اینکه قرار بود در شهرستان‌ها هم پیگیری شود، گفت: این طرح به صورت مشخص در همه استان‌های کشور اجرایی شده است و در سطح شهرستان‌ها هم اجرایی شده است.

مدیر ستاد بحران مدیریت بحران پزشکی قانونی خاطر نشان کرد: در طرح دادپزشک از ارجاع بی‌مورد موارد غیر قضایی به دستگاه قضایی جلوگیری می‌شود و سال گذشته حدود 50 هزار متوفی در اجرای طرح دادپزشک معاینه شدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول