اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

لرستان

استاندار لرستان:

شهرداری‌ها به سمت روش‌های جدید تامین منابع مالی حرکت کنند

استاندار لرستان گفت: شهرداری‌ها باید به سمت روش‌های جدید تامین منابع مالی حرکت کنند چرا که استفاده از اقدامات روزمره موانع را برطرف نخواهد کرد.

شهرداری‌ها به سمت روش‌های جدید تامین منابع مالی حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شهرداری‌های استان بیان کرد: امسال در کمیسیون تلفیق ۳ نفر ازنمایندگان استان در این کمیسیون هستند و امیدواریم از فرصت استفاده شود.

وی ادامه داد: اکنون شهرداری‌ها به جای اینکه جایی باشند که فراتر از مسایل عمرانی عادی شهرها و اقتصاد کلان عمل کنند متاسفانه به نقطه‌ای رسیده‌اند که بزرگترین دغدغه شهرداران پرداخت حقوق بوده و بزرگترین‌ معیار موفقیت شهرداران نیز این امر است.

استاندار لرستان اظهار داشت: اکنون شهرداری‌ها با بدترین شرایط مواجه هستند و برای حل این چالش‌ها نیازمند به حرکت‌های انقلابی هستیم و باید به سمت راه‌حل‌های دقیق‌تر و اصلاحات ساختاری حرکت کنیم.

این مسوول گفت: باید به سمت انجام اقدامات جدید حرکت کنیم چرا که انجام امور روزمره راه به جایی نخواهیم برد، اکنون بدهی‌های دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود که باید در سطح کلان چاره‌ای اندیشیده شود.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به اینکه اگر بتوانیم بخشی از بدهی‌های دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها را در قانون بودجه تعیین تکلیف کرد بخشی از مشکلات شهرداری ها برطرف خواهند شد، افزود: باید ارزش‌افزوده‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری‌ها منعقد و پروژه‌هایی اجرایی شوند.

این مسوول اظهار دشت: بر اساس جمعیت ارزش افزوده توزیع می‌شود و اگر بتوان سهم بیشتری به مناطق کمتر توسعه یافته دهند مشکلات کاهش خواهد یافت.

استاندار لرستان بیان کرد: حقوق شهرداران پایین است و گاها کارشناسان دستگاه‌ها حقوق بیشتری از آنها می‌گیرند که این امر نیز نیازمند اصلاح است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روش‌های سنتی کار به اتمام رسیده است و قابل اجرا نیست، افزود: باید به سمت روش‌های جدید تامین مالی حرکت کنیم و هیچگاه به دوران گذشته و استفاده از روش‌های سنتی باز نخواهیم گشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول