اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد شدید از «حفاظت سایبری» آلمان در پی افشای گسترده اطلاعات

انتشار خبر افشای اطلاعات شماری از سیاستمداران و چهره‌های آلمانی، انتقادهای فراوانی را متوجه نهاد حفاظت سایبری آلمان کرده است.

انتقاد شدید از «حفاظت سایبری» آلمان در پی  افشای گسترده اطلاعات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افشای درز اطلاعات صدها نفر از سیاستمداران آلمانی از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم و «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور این کشور به همراه شماری از اسناد حزبی در فضای مجازی، انتقادهای فراوانی را متوجه نهاد حفاظت سایبری آلمان کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، دفتر فدرال امنیت سایبری دیروز (جمعه) اعلام کرد: «نهاد حافظت  اطلاعات سایبری (BSI) چندین هفته قبل از افشای اطلاعات صدها نفر از سیاستمداران و چهره‌های مشهور مطلع بود اما به مرجع عالی پلیس اطلاع نداده است».

طبق اطلاعاتی که برای نمایندگان فرستاده شده، پلیس فدرال جنایی آلمان فقط اندکی پیش از اینکه افشای این اطلاعات عمومی شود، از چنین اقدامی مطلع شد.

«آرنه شونبوم» رئیس آژانس امنیت IT آلمان در این مورد به شبکه تلویزیونی «فونیکس» گفت که نهاد حافظت اطلاعات سایبری، دسامبر گذشته از افشای اطلاعات آگاه شده بود و افزود: «ما ماه دسامبر به شماری از نمایندگان که هدف این اقدام قرار گرفته بودند، به موقع اطلاع دادیم».

با این حال عدم اطلاع‌رسانی به شماری از مقامات درباره افشای اطلاعات آنان، انتقادهای شدیدی را متوجه نهاد‌های حفاظتی کرده است.

«آندره هان» از حزب چپ در این مورد گفت: « من از اینکه افشای اطلاعات را از رسانه‌های متوجه شدم، خشمگین هستم چرا که من عضو کمیته نظارت اطلاعات و امور داخلی  پارلمان هستم».

«گونتر کرینگز» یکی از نمایندگان حزب دموکرات‌مسیحی و از هم حزبی‌های مرکل هم از افشای این موضوع به این شیوه ناخرسند بود و در این مورد به روزنامه آلمانی «راینیشه‌پست» گفت: «تعهد دولت فدرال برای اطلاع‌ دادن به پارلمان در فاصله کریسمس و سال نو اجرا شد».

روز پنجشنبه عصر برای نخستین بار مشخص شد که این اطلاعات درز کرده‌اند. اما افشای اطلاعات از اوایل دسامبر گذشته با حسابی توئیتری از هامبورگ و در قالب تقویمی آغاز شده بود. صاحب این حساب توئیتری، آن را با عناوینی مانند تحقیقات امنیتی، هنرمند و طنز توصیف کرده است.

«هلگا لیند» از نمایندگان سوسیال‌دموکرات پارلمانکه اطلاعات وی هم در فضای مجازی منتشر شده در این مور به شبکه خبری دویچه‌وله گفت که هشدار هک شدن اطلاعات داده شده بود و او از آنچه رخ داده است، تعجب نکرده است. این مقام آلمانی با این حال گفت: «اینکه سیاستمداران ما تا این حد آسیب‌پذیر هستند، شوکه‌کننده است و وظیفه ماست که امنیت را ارتقا دهیم».

مدارک درون حزبی و اطلاعات شخصی صدها نفر از سیاستمداران این کشور در شبکه جهانی «توئیتر» منتشر شده است و نکته این افشاگری این است که تقریبا هیچ‌یک احزاب آلمانی در پارلمان این کشور از چنین اقدامی در امان نمانده‌اند.

تنها حزبی که اطلاعاتی از آن منتشر نشده است، حزب  راست‌گرای افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) است. حتی  اطلاعات سیاستمدارانی که در دایره دولت هم فعالیت دارند، هک شده است.حزب چپ هم افشای اطلاعات شماری از اعضای این حزب را تائید کرده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که هیچکدام از اسناد داخلی افشا شده، حساس نبودند و موارد مربوط به احزاب هم شامل درخواست‌های شغل،  یادداشت‌های حزبی و فهرست اعضای حزب می‌شوند و برخی از آنها هم مربوط به بیش از یک سال قبل می‌شوند.

هنوز اطلاعاتی درباره فرد مشکوک و انگیزه‌ای که می‌تواند در پس این اقدام باشد،  به دست نیامده است.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول