اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

دبیر جشنواره خبر داد

آغاز دریافت آثار در چهارمین جشنواره «ژکال»/ تفاوت در شیوه داوری

دبیر چهارمین جشنواره نقاشی دانشجویی «ژکال» گفت: سایت جشنواره از امروز برای دریافت آثار شرکت‌کنندگان باز شده است. داوری جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت دارد و در دو مرحله با داوران مختلف انجام می‌شود.

آغاز دریافت آثار در چهارمین جشنواره «ژکال»/ تفاوت در شیوه داوری

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای چهارمین جشنواره نقاشی دانشجویی «ژکال» با حضور زینب کلاته دبیر جشنواره، جمال عرب‌زاده عضور هیأت داوران و بهنام کامرانی معاون پژوهش پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۵ دی)‌ پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد.

کلاته در ابتدای این نشست با ارائه توضیحانی پیرامون جشنواره دانشجویی «ژکال»‌ گفت: ژکال یک کلمه ایرانی به معنای «زغال» است که جزء لوازم طراحی محسوب می‌شود. این جشنواره در سال‌های ۹۲ و ۹۳ با عنوان «هفته نقاشی» پایه‌گذاری شد و بعداً در سال ۱۳۹۴ در قالب جشنواره برگزار شد. در نخستین دوره جشنوار بیش از ۴۰۰۰ اثر دریافت کردیم.

وی افزود: چهارمین دوره جشنواره در ابتدای دی‌ماه جاری فراخوان داد و از امروز (۱۵ دی) دریافت آثار از طریق در سایت جشنواره آغاز شده است. 

به گفته دبیر چهارمین جشنواره نقاشی دانشجویی «ژکال»، این جشنواره به صورت سراسری برگزار می‌شود و تمام دانشجویان کشور و حتی آن‌هایی که کمتر از یک سال از فارغ‌التحصیل شدنشان می‌گذرد، امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

کلاته درباره تغییرات جشنواره امسال نسبت به سه دوره قبلی اظهار داشت: امسال داوری در دو مرحله با داوران مختلف برگزار می‌شود. در مرحله نخست ۵ داور آثار را بررسی می‌کنند و در مرحله دو که ۱۹ فروردین سال آینده برگزار می‌شود، ۵ داور دیگر از جمله آقاین عرب‌زاده و کامرانی و خانم‌ها اصولی و مظفری آثار نهایی را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: بخش طراحی هم به جشنواره اضافه شده است که «جایزه طراح جوان» نام دارد و آن را داریوش حسینی داوری خواهد کرد. بخش پژوهشی این دوره نیز با عنوان «دانشجو چیست؟» به بررسی نقش کلیدی دانشجوی هنر در دانشگاه می‌پردازد.

دبیر چهارمین جشنواره نقاشی دانشجویی «ژکال» خاطرنشان کرد: جشنواره به نمایشگاه محدود نمی‌شود و پیش از برگزاری اختتامیه، رویدادها و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهیم کرد. به همین منظور با سازمان زیباسازی، برخی دانشگاه‌ها و حتی موزه‌ها برای برگزاری ورکشاپ رایزنی شده است.

کلاته خاطرنشان کرد: افتتاحیه نمایشگاه روز ۲۳ فروردین سال آتی است و اختتامیه جشنواره هم روز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

 

 

در ادامه نشست، کامرانی گفت: اعتبار هر جشنواره‌ای به تداوم است. ضمن اینکه ویژگی «ژکال»‌ دانشجویی بودن آن بوده و دانشگاه هنر نقش مشاور را در دارد؛ در عین حال از هنرمندان خارج از فضای دانشجویی هم برای داوری دعوت شده است تا شاهد ظهور دیدگاه‌های مختلف باشیم. 

عرب‌زاده هم در این نشست اظهار داش: ویژگی «ژکال» چهارم گسترده‌تر بودن آن نسبت به دوره‌های گذشته است و می‌]واهد تصویری از کل دانشجویان رشته نقاشی در سراسر کشور ارائه دهد. امیدواریم این جشنواره دانشجویی بماند.

دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند به تارنمای جشنواره ژکال به نشانی http://jokalfestival.com/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول