اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

در بازدید هیات دانشگاهی عراقی از دانشکده داروسازی مشهد عنوان شد

تحصیل 30 دانشجوی عراقی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تحصیل 30 دانشجوی عراقی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: این دانشجویان پس از غربالگری علمی پذیرفته شده‌اند و برای تحصیل در دانشگاه شهریه می‌پردازند.

تحصیل 30 دانشجوی عراقی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیامک زارعی قنواتی در حاشیه بازدید هیاتی از دانشگاه‌های عراق و عتبه حضرت عباس(ع) که از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به‌اینکه در این بازدید مسؤولان دانشگاه‌های العمید و الکفیل که زیرنظر عتبه حضرت عباس(ع) مدیریت می‌شوند، حضور دارند، گفت: این بازدید به‌منظور انتقال تجربیات دانشگاهی ما به‌دانشگاه‌های عراق در حوزه علوم پزشکی برگزار شده است. 

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مسؤولان دانشگاه‌های عراق اظهار تمایل کرده‌اند که از دانشکده‌های متناظر دانشکده‌هایشان مانند داروسازی و دندانپزشکی و پرستاری بازدید کنند تا از آخرین دستاوردهای این حوزه مطلع شوند. 

وی با بیان اینکه مشهد یکی از برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رنکینگ تایمز هم رتبه دانشگاه تهران هستیم.

زارعی قنواتی تصریح کرد: با توجه به‌ظرفیت محدود ما نزدیک به 30 تا 60 نفر متقاضی برای رشته پزشکی و دندان‌پزشکی از عراق داشته‌ایم که 30 نفر از آنها بعد از غربالگری‌های علمی ما در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند. 

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه همه این دانشجویان عراقی شهریه می‌پردازند، بیان کرد: پذیرش دانشجویان بین‌المللی تغییری در پذیرش دانشجویان داخلی ندارد. 

وی اظهار کرد: با برقراری تفاهم‌نامه‌های بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عتبه حضرت عباس(ع) در نجف و کربلا شاهد ورود زائر بیشتر به‌مشهد و ارزآوری به‌کشور باشیم، با افزایش دانشجوی عراقی آینده گردشگری سلامت و زیارت مشهد بهتر شود. 

اعتماد عراقی‌ها به‌علم پزشکی در ایران

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه العمید کربلا  نیز گفت: مردم ایران و عراق دوست و برادر هستند  و ملت عراق به‌تجربیات پزشکی ایران اعتماد بالایی دارند و به‌همین دلیل است که هر ساله شاهد حضور خیل عظیمی از زائران و مسافران عراقی در مشهد و سایر شهرهای ایران برای درمان و معالجات پزشکی هستیم. 

جاسم مرزوق با بیان اینکه در دانشگاه العمید رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، پرستاری و فوق‌تخصصی کودکان فعال است، ادامه داد: ما می‌توانیم در رشته‌های نامبرده با ایران همکاری کنیم و دانشجوی مشترک، اساتید، همایش‌ها و بازدید‌های مشترک داشته باشیم. 

نوراث محمد شهیر الدهان رئیس دانشگاه الکفیل عراق با بیان اینکه از سال 2012 میلادی این دانشگاه وابسته به‌حرم حضرت ابوالفضل (ع) شده است، بیان کرد: تاکنون برای ساخت و تحهیز دانشکده داروسازی الکفیل 9 میلیون دلار هزینه شده که امیدواریم تا دو ماه آینده این دانشکده به‌بهره‌برداری برسد. 

وی ضمن سپاس و قدردانی از مهمان‌نوازی همکاران ایرانی خود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آنها دعوت کرد برای بازدید و آشنا شدن از امکانات و توانمندی‌های عراق و همکاری‌های بیشتر در این حوزه از این دانشگاه بازدیدی داشته باشند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول