اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مديرعامل شركت گاز كردستان عنوان کرد

بهره‌مندي ٩٥درصدي كردستاني‌ها از گاز طبيعي/ظرفيت ٨ ميليون مترمكعبي صادرات گاز در كردستان

مديرعامل شركت گاز كردستان گفت: طَي ٢٥ سال اخير شاهد انقلابي بزرگ در حوزه بهره‌مندي مردم منطقه از انرژي گاز بوده‌ايم و هم اكنون ٩٥درصد كردستاني‌ها از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند هستند.

بهره‌مندي ٩٥درصدي كردستاني‌ها از گاز طبيعي/ظرفيت ٨ ميليون مترمكعبي صادرات گاز در كردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله‌گری شامگاه امرکز در سی و یکمین نشست گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی کردستان در سنندج اظهار کرد: در ٢٥ سال گذشته بیش از ٩٥درصد جمعیت کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و حرکتی بزرگ در راستای بهره‌مند کردن مرزنشینان کردستان از این منبع انرژی پاک صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون گاز عسولیه به صورت مستقیم در استان کردستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از هزار و ٧٠٠ کیلومتر خط انتقال گاز در کردستان اجرا شده است.

فعله‌گری اعلام کرد: با اجرای زیرساخت‌های لازم زمینه صادرات گاز از کردستان به اقلیم کردستان فراهم است و آمادگی داریم در سریع‌ترین زمان ممکن این مهم را اجرایی نماییم.

وی افزود: در بحث مطالعات، امکان‌سنجی و طراحی و صدور خدمات فنی مهندسی نیز توانمندی‌های بسیار بالایی در استان داریم و می‌توانیم در اقلیم کردستان عراق تکنسین‌های بسیاری را داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: هم اکنون تأمین گاز به میزان ٣ میلیون مترمکعب در محدوده مریوان و حدود ٥ میلیون مترمکعب در محدوده شهرستان سقز مهیا بوده و در مجموع ظرفیت ٨ میلیون مترمکعب گاز برای صادرات را داریم.

انتهای پیام/٧٦/٢٣٣٠

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول