اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

روایت عزیزی از نشست فراکسیون مستقلان:

ارائه ۵ پیشنهاد بودجه‌ای؛ از واریز درآمد نفتی به حساب ذخیره تا تلاش برای عدم فرار‌ مالیاتی

عضو فراکسیون مستقلان مجلس از بررسی پیشنهادات این فراکسیون در مورد لایحه بودجه ۹۸ در نشست صبح امروز این فراکسیون خبر داد و گفت: در این نشست ۵ پیشنهاد جدید ارائه و قرار شد جمع‌بندی در این خصوص صورت گیرد.

ارائه ۵ پیشنهاد بودجه‌ای؛ از واریز درآمد نفتی به حساب ذخیره  تا تلاش برای  عدم فرار‌ مالیاتی

عبدالرضا عزیزی عضو فراکسیون مستقلان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات جلسه صبح امروز این فراکسیون گفت: جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلان ولایی ساعت ۶ در کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص بررسی بودجه سال ۹۸ برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه درخصوص درآمد نفتی، ۱۴ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی و افزایش قیمت حاملهای انرژی بحث ‌هایی مطرح و موافقت شد 5 پیشنهاد از طرف فراکسیون ارائه شود.

عزیزی با اشاره به طرح پیشنهادات مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و فراکسیون مستقلین یادآور شد: یکی از پیشنهادات این بود که درآمدهای نفتی در بودجه نیاید بلکه در حساب ذخیره ارزی واریز شود و سپس با تسهیل شرایط منابع آن در اختیار دولت قرار گیرد.

وی افزود: موضوع دیگر در مورد حامل‌های انرژی بود که مقرر شد پیشنهادی در این رابطه تهیه و تنظیم شود.

عزیزی با اشاره به وجود۲۰ تا ۳۰ درصد فرار مالیاتی یادآور شد: پیشنهادی مطرح بود مبنی بر اینکه معادل این مبلغ برای دولت تعهد ایجاد کنیم تا دولت این درآمدهای مالیاتی را وصول کند. در حال حاضر ما ۴۵ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی و ۵ هزار میلیارد تومان معافیت گمرکی داریم مجموع آن رقم قابل توجهی را به درآمدهای بودجه اضافه خواهد کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس اضافه کرد: موضوع دیگر دلاری است که برای کالاهای اساسی اختصاص می‌دهیم. در سال ۹۷ میانگین افزایش قیمت کالا ۳۰ درصد بوده در حالی‌که کالاهایی که ارز دولتی دریافت کرده بودند ۲۹ درصد افزایش قیمت داشته و این نشان می‌دهد دولت نتوانسته این موضوع را مدیریت کند بنابراین این موضوع مورد بحث قرار گرفت که آیا باز هم باید ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای اساسی اختصاص یابد یا خیر؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهایتاً قرار شد پیشنهادات فراکسیون مستقلین بعد از جمع‌بندی ارائه شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول