اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان عنوان کرد

آمادگی هلال احمر کردستان برای حضور فعال در شرایط بحرانی کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان افزود: هلال احمر کردستان با برخورداری از پایگاه امداد هوایی و بالگرد و تیم واکنش سریع فعال، در صورت نیاز و مواقع بحرانی آمادگی خدمت‌رسانی در استان و حتی استان‌های با شرایط بحران را دارد.

آمادگی هلال احمر کردستان برای حضور فعال در شرایط بحرانی کشور

به گزارش خبرگزای فارس از سنندج، محمدباقر محمدی صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: انعکاس صحیح اخبار و اطلاع‌رسانی به جامعه از رسالت‌های مسوولان فعال در حوزه مدیریت بحران است.

وی تصریح کرد: انعکاس صحیح و به موقع خبرها موجب حاکم‌شدن آرامش در جامعه خواهد شد که مطبوعات ما در این زمینه سرآمد هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان دقت و سرعت در انعکاس خبرها را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر دقت در انعکاس اخبار وجود نداشته باشد شایعات زیادی را به دنبال خواهد داشت که موجب نگرانی در جامعه می‌شود.

محمدی افزود: نحوه مقابله با حوادث و سوانح برای خبرنگار ضروری است چرا که در بحران‌ها خود خبرنگاران در بخشی از بحران قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های امداد و نجات برای خبرنگاران ضروری است و ما به عنوان هلال احمر آمادگی کامل برای ارائه این آموزش‌ها به اصحاب رسانه استان را داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با بیان اینکه در کارگروه مدیریت بحران، امداد و نجات و آموزش همگانی مهم‌ترین رسالت هلال احمر است، گفت: جمعیت هلال احمر در استان کردستان در چند حوزه کار می‌کند و در قالب معاونت‌های مختلف به رسالت‌های ذاتی خود عمل می‌کند.

محمدی اضافه کرد: کردستان یک استان زلزله‌خیز است و در بحث سیل و حوادث کوهستانی و آتش‌سوزی و غیره استان مستعدی است.

فعالیت 17 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت در کردستان

وی به اقدامات انجام گرفته در حوزه امداد و نجات که در 10 ماهه امسال توسط هلال احمر استان انجام شده، اشاره کرد و گفت: 11 پایگاه جاده‌ای و 6 پایگاه موقت در سطح استان فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان افزود: هلال احمر کردستان با برخورداری از پایگاه امداد هوایی و بالگرد و تیم واکنش سریع فعال، در صورت نیاز و مواقع بحرانی آمادگی خدمت‌رسانی در استان و حتی استان‌های با شرایط بحران را دارد.

محمدی تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر استان در طول 10 ماهه امسال در  503 مورد حادثه حضور که 379 مورد از این تعداد حوادث جاده‌ای بوده است.

به گفته وی، در قالب این تعداد عملیات امداد و نجات، 289 نفر حادثه دیده به مراکز درمانی انتقال شده و 144 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

فوت 124 نفر در حوادث جاده‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با بیان اینکه 3 هزار و 498 نفر متاثر از این حوادث بوده‌اند، گفت:‌ 124 نفر فوتی سر صحنه داشته‌ایم که البته این تعداد فوتی ناشی از سوانح جاده‌ای مربوط به عملیات‌هایی بوده که هلال احمر حضور داشته‌ چرا که خیلی از جاده‌ها را این جمعیت پوشش نداده است.

به گفته محمدی، در حال حاضر 583 نفر در قالب 118 تیم عملیاتی آموزش‌دیده در سطح استان ساماندهی شده‌اند که در حوادث مختلف حضور دارند.

وی از برگزاری  305 کلاس آموزشی با شرکت 5 هزار و 902 نفر خبر داد و گفت:‌ در قالب برنامه‌های آگاه‌سازی عمومی نیز 3 هزار و 978 نفر آموزش‌های لازم را در سطح استان فراگرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان خاطرنشان کرد: طرح خادم از دیگر برنامه‌های هلال احمر استان است که در قالب این طرح 15 هزار و 500 خانواده در طول یک سال آموزش نحوه پناه‌گیری در خانه‌های خود در زمان وقوع زلزله‌ را فرا گرفته‌اند.

محمدی در ادامه به حوزه داوطلبان هم گریزی زد و گفت: یک‌هزار و 608 نفر داوطلب هلال احمر در قالب چهار گروه  هدایت، مهارت، مشارکت و حمایت ساماندهی شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول