اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

غلامی در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی:

دیوار میان مسئولان و اندیشمندان فرو ریخته است/ وزارت علوم در مقطع زمانی حساسی قرار دارد

وزیر علوم با اشاره به تشکیل خوشه های علمی گفت: فرو ریختن دیوارهای بین مسوولان و صاحبان فکر و اندیشه رخ داده و باید این ارتباط نهادینه شود.

دیوار میان مسئولان و اندیشمندان فرو ریخته است/ وزارت علوم در مقطع زمانی حساسی  قرار دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در سخنانی اظهار داشت: ما در حوزه علوم انسانی پیشکسوت های بسیار ارزشمند داریم و جشنواره فارابی فرصتی ایجاد می‌کند که نامی از آن ها ببریم البته این بزرگان نیازی به این کار ندارند و در محافل علمی تخصصی می‌درخشند اما ما تاکید داریم که چهره های علمی را به جوانان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی هم به لحاظ موضوعی کارهای خوبی انجام شده بود و هم به لحاظ محتوایی؛ پژوهشکده های ما باید هم‌مساله محور باشند و هم تخصصی کار کنند و قطعا مراکزی که خارج از وزارت علوم هستند باید بازوهای مشاور مدیران دستگاه های اجرایی باشند.

وزیر علوم با بیان اینکه پژوهشکده مطالعات فرهنگی از نظر من بخشی از حوزه فکری وزارت علوم است و مانند بقیه پژوهشکده ها باید از ظرفیت های خود در زمینه ماموریت ها و اهداف وزارت علوم بهره کرده و نتایج را گزارش کنند تصریح کرد: مدیران ما در اجرا و سیاست‌گذاری حتما نیاز دارند که بخش فکری کنارشان باشد که برای برنامه ریزی‌های دقیق‌تر کمک کنند.

غلامی اضافه کرد: وزارت علوم در یک مقطع زمانی قرار گرفته که نیاز است تصمیمات مهمی را اخذ کند مانند بحث آمایش آموزش عالی که حتما باید با پژوهشکده مطالعات فرهنگی مشورت و از ظرفیت این پژوهشکده استفاده شود.

وی با تاکید بر این مطلب که در حوزه فناوری های جدید نقش مهمی را برای دانشگاه ها تعریف کردیم که نیاز است به بخش فرهنگی هم توجه شود گفت: ما در کشور از ظرفیت های علمی بسیار خوبی برخوردار هستیم و همه باید تلاش کنیم که در مسیر برنامه ریزی و مدیریت این ظرفیت ها را در جایگاه اصلی خود استفاده کرده و هیچگاه مدیران خود را مستغنی از نظرات محققان نبینند.

وزیر علوم  ارتباط گیری با محققان را یکی از راه‌های استفاده از نظرات دانست و اظهار داشت: باید از فضای خودمان خارج شده و به سمت ارائه نظرات در جامعه بپردازیم. شاید روحیه اساتید و محققان بیشتر این باشد که رغبتی به خودنمایی ندارند اما اینها طبیبانی هستند که می‌توانند دردی را درمان کنند بنابراین باید این توانایی ها را عرضه کنند.

غلامی تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی گفتمان های موثری داشتیم که همیشه مدنظر بوده بنابراین آنچه میتواند چاره ساز باشد همفکری در این حوزه است و مجموعه علوم انسانی مسوولیت های اجتماعی خاص و مهمی دارد که باید بیش از پیش به آن توجه شود و من به این نگاه اعتقاد دارم و امیدوارم در جامعه نیز فراگیر شود.

وی در پایان گفت: به تازگی تشکیل خوشه های علمی هم صورت گرفته که کار خوبی است. فرو ریختن دیوارهای بین مسئولان و صاحبان فکر و اندیشه رخ داده و باید این ارتباط ها نهادینه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول