اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آل‌هاشم:

مصاحبه‌های استخدامی جای سوالاتی مانند کفن چند متر است، نیست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در هر کاری افراط و تفریط مذموم است، گفت: سوالاتی مانند کفن چند متر است یا نظایر آن در گزینش‌ها چه معنی دارد؟

مصاحبه‌های استخدامی جای سوالاتی مانند کفن چند متر است، نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی و هیات گزینش استان تبریز اظهار کرد: موضوع گزینش روی هم رفته موضوع خوبی است، چراکه با یک گزینش خوب‌ در هر مجموعه یک فرد لایق و صالح جذب می‌شود.

سوالاتی مانند کفن چند متر است یا نظایر آن  در گزینش‌ها چه معنی دارد؟

وی با تاکید بر اینکه در هر کاری افراط و تفریط مذموم است، گفت: اوایل انقلاب افراط زیادی داشتیم و الان هم گاهاً  تفریط‌هایی مشاهده می‌شود به طوریکه گزینش  در فیلم اخراجی‌ها را یادمان است که گزینش‌گر متراژ کفن را می‌پرسید و واقعا این چه سوالی است که از متقاضی می‌پرسند؟

وی افزود: حتی در برخی موارد اسم مادر امامی را پرسیده بودند و اصلا با خود فکر نکرده‌اند که این جوان جویای کار  از کجا باید نام مادر امامان را بداند و این در حقیقت موضوعاتی افراطی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه آنچه در گزینش انجام می‌گیرد برای صلاحیت افراد و اثبات این صلاحیت است، تصریح کرد: البته در صورت عدم تائید  به معنی عدم صلاحیت نیست بلکه باید فردی که در مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود که صلاحیت او جهت خدمت در ادارات و سازمان‌ها تائید شود.

امام جمعه تبریز به اهمیت نحوه ابلاغ و جواب گزینش به افراد متقاضی اشاره کرد و گفت: نباید به صورت مستقیم به فرد متقاضی بگوییم که شما رد شدید بلکه می‌توان از کلمات مانند دفعه بعد و یا کلمات مشابه دل فرد را به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه گزینش در مرحله ورودی فرد به یک مجموعه نقش دارد، تصریح کرد: گاها در برخی ادارات و سازمان‌ها  استخدام را در چند مرحله انجام می‌دهند  به طوریکه مدتی استخدام آزمایشی می‌کنند، سپس بعد از اتمام مدت معین شده در صورت رضایت ادامه کار می‌شود و یا خود فرد رضایت به کار نمی‌دهد و  یا کارفرما در صورت عدم تائید اتمام قرارداد می‌کند و این یک موضوع قانونی است.

به گزینش‌گر چه ربطی دارد که از گناهان انجام داده متقاضی سوال می‌کند

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با ابراز تاسف از اینکه قبلا حتی گزینش‌گر سوالاتی مبنی بر اینکه هر گناهی که تا الان انجام داده‌ای را باید بگویید از متقاضیان کار می‌پرسیدند، افزود: کسی نبود به آن فرد بگوید که به شما چه که چه گناه‌هایی انجام داده است و  این به کسی ربطی ندارد.

وی یادآور شد: همین کارها، سخت‌گیری و گاهاً باعث شد تا مشکلاتی را در برخی اداره‌ها ببینیم در حالیکه باید قانون و مقررات بر گزینش حاکم باشد و نباید به این قانون و مقررات‌ها بی‌تفاوت بود.

وی تصریح کرد: قطعاً اگر مقررات حاکم باشد هیچ‌کسی تخلف نمی‌کند و با اجرای قوانین جلوی افراد و نفوذی‌ها گرفته می‌شود و افراد صالح بر سر کار می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به اعضای هسته گزینش  در ارتباط با گزینش، گفت: باید دقت و توجه ویژه در کار خود داشته باشید، چراکه تفاوت کار گزینش با حراست در اداره‌ها این است که گزینش برای ورود به تشکیلات تلاش می‌کند، از این‌رو باید افراد صالح، درست، پرتلاش، مقرراتی و متعهد وارد کار شوند.

اصول و شاخص‌های یک فرد برای ورود به اداره‌ای از منظر امام راحل و مقام معظم رهبری

وی با تاکید بر اینکه باید یک اصول و شاخصه‌هایی برای خدمت در دولت تعریف کنیم که این تعریف در بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب آمده است، توضیح داد: اولین هدف یک فرد برای ورود به یک مجموعه باید خدمت به مردم باشد به طوریکه  باید این هدف را در اولویت قرار داد. 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه خدمت به مردم کردن شاید سخت باشد ولی لذت زیادی دارد، افزود: روحیه تلاش برای رفع مشکلات جامعه از دیگر ویژگی‌های فردی است که می‌خواهد وارد مجموعه‌ای شود، چراکه باید متقاضی، این انگیزه را برای رفع مشکلات جامعه را داشته و با روحیه تلاش کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: کسی که وارد نظام اداری کشور می‌شود، نباید تبلیغ مدیریت‌های ناکارآمد غیربومی و غربی را داشته باشد، بلکه وقتی مدیری انتخاب می‌شود همه باید بدانند که این فرد مخالف مدیریت‌های غربی است و اعتقاد دارد که مدیریت‌های غربی ناکارآمد هستند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: کسی که وارد نظام اداری می‌شود، باید صداقت در وعده به مردم را داشته و این خصیصه در آن فرد به اثبات رسیده باشد.

وی با بیان اینکه معمولاً روز اول مسوولیت خیلی‌ها وعده‌  می‌دهند، تصریح کرد: گاها کاندیداها قبل انتخابات حتی قول آسفالت و احداث پل هم می‌دهند در حالیکه توجهی به حیطه مسوولیتی خود ندارند و اصلا نمی‌دانند که آسفالت ریختن  در حیطه مسوولیتی آنها نیست.

 باز هم انتخابات نزدیک است که سروکله مسوولان پیدا شد

حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآور شد: گاهی وقت‌ها که بنده به مناطق حاشیه شهر سر می‌زنم ساکنان آن محله‌ها می‌گویند چه خوب است، حتما زمان انتخابات نزدیک شده است که سر و کله مسوولان پیدا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کسی که وارد نظام اداری می‌شود فساد را در هر صورت عامل ناکارآمدی خود باید بداند، افزود: یک مدیر و یا کارمند باید یقین داشته باشد که فساد در هر مجموعه‌ای عامل ناکارآمدی خواهد بود.

آل‌هاشم متذکر شد: فساد مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کند، از این‌رو باید با فساد به صورت جدی مقابله کرده و افرادی انتخاب کرد که همیشه دنبال عدالت هستند و با قاطعیت جلوی فساد ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه در هر تشکیلاتی که نظارت ضعیف بوده با مشکلات ناکارآمدی روبه رو می‌شویم، تصریح کرد: باید همیشه نظارت باشد و حتی یک مدیر باید در زمان مدیریتی خود زیرمجموعه خود را  بررسی کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: همه باید تلاش کرده و دست هم دهیم و یک صدا با فساد مقابله کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه البته افرادی که در گزینش فعالیت می‌کنند شاید گاهی اوقات موجب حملات افراد دیگر قرار گیرند، افزود: اعضای گزینش باید برای اجرای حق و عدالت کوشا باشند و توجهی به این حواشی نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه در مسوولیتی که هستیم، باید به خاطر خدا برای مرم تلاش کنیم و دیگر برای کار مردم وقت و بی‌وقت نشناسیم، افزود: وقتی مردم اختلافات مسوولان را می‌بینند دچار یاس و ناامیدی از آن مجموعه می‌شوند، باید  اختلافات خود را در داخل خود مجموعه حل کرده و به مردم خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با اینکه فلانی از نظر قانونی چه شغلی دارد، کاری ندارند بلکه مردم می‌گویند که همه باهم باشید و مسوولان همدل و خدمتگزار باشند، چراکه ما مدیون این ملتی هستیم که در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون از این نظام حمایت کرده‌‌اند و دیگر  نمی‌پذیرند که در یک اداره‌ای چند مسوول با هم دعوا کرده و علیه همدیگر صحبت کنند و کارهای خلاف همدیگر را برای مردم باز کنند.

آل‌هاشم افزود: باید مشکلات را در داخل مجموعه حل کنیم و به رسانه‌ها نکشانیم، باید کارهای مردمی و با مردم را نشان داد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول