اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

در راستای ساخت زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد

کمیته‌‌های سه‌گانه برای پیشرفت پروژه تشکیل شد/اعزام ماهانه ۲۰۰ زائر محروم

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در جلسه بررسی پیشرفت پروژه زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد مقدس مصوب شد تا با تشکیل کمیته‌های سه‌گانه شامل کمیسیون اعتبارات، کمیسیون مهندسی و کمیسیون اداری، پیگیری‌های لازم برای پیشرفت پروژه‌ها صورت گیرد.

 کمیته‌‌های سه‌گانه برای پیشرفت پروژه تشکیل شد/اعزام ماهانه ۲۰۰ زائر محروم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین نوفرستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: با فرمان و رهنمودهای مقام معظم رهبری بنا شد تا در مشهد مقدس برای زائرانی که از نظر زندگی در تنگنا هستند و توفیق تشرف به محضر مبارک علی ابن موسی‌الرضا(ع) را ندارند، زمین‌هایی واگذار و در اختیار ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها قرار گیرد تا با کمک مسئولین اجرایی، خیرین و مردم ولایت‌مدار زائرسراهایی ساخته شود.

وی افزود: طبق این فرمان، مسؤولین استان خراسان‌جنوبی نیز برای میزبانی از محرومین و مستضعفان پیگیری‌هایی صورت دادند و جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان سپاه و ائمه جمعه سراسر استان برگزار گشت و گزارشی از روند واگذاری زمین زائرسرا داده شد.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: به همین جهت به نمایندگی از نماینده ولی فقیه در استان سفری به مشهد مقدس انجام شد تا از نزدیک از روند اجرای پروژه بازدید و پیگیری‌های لازم جهت پیشرفت آن صورت گیرد.

نوفرستی با اشاره به اینکه در اولین گام نشستی با مسؤولین پیگیری زائرسرای خراسان‌جنوبی برگزار شد که مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه موشکافی و مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین با مسؤول زائرسراهای کل کشور دیداری انجام و موضوعات مدنظر به اطلاع ایشان رسید که وی نیز قول مساعد داد تا هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم را جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌ها انجام دهد.

وی عنوان داشت: در ادامه با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام شده بود جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران و مسؤولین خراسان‌جنوبی مقیم مشهد برگزار شد که به نتایج بسیار باارزشی دست پیدا کردیم.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد تا با تشکیل کمیته‌های سه‌گانه شامل کمیسیون اعتبارات، کمیسیون مهندسی و کمیسیون اداری، پیگیری‌های لازم برای پیشرفت پروژه‌ها صورت گیرد.

نوفرستی با اشاره به اینکه ساخت این زائرسراها قطعاً خواهد توانست خدمات بسیار خوبی به مستضعفان ارائه کند، ابراز داشت: بنیاد زائر خراسان‌جنوبی هر ماه قریب به 190 الی 200 نفر از محرومین استان را برای زیارت علی ابن موسی‌الرضا(ع) عازم مشهد مقدس می‌کنند که اقدام بسیار باارزش و قابل توجهی است، لذا امید است با ساخت این زائرسرا، این میزان رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به فضای بسیار خوبی که امروز در استان فراهم است، می‌توان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و همکاری‌ها و اقدامات جهادی استاندار جدید، ائمه جمعه، فرمانداران و شهرداری‌ها قدم‌های بسیار خوبی را برای ساخت زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد مقدس برداشت.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عنوان کرد: باید همانگونه که مردم برای عتبات عالیات کمک‌های شایانی می‌کنند و رتبه اول در کشور را از آن خود کرده‌اند برای ساخت زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد مقدس نیز اهتمام ویژه کرده و عشقشان به علی ابن موسی‌الرضا(ع) را نشان دهند.

نوفرستی در پایان گفت: مردم خراسان‌جنوبی توجه خاصی به ائمه اطهار و حرم آنان دارند، لذا امیدواریم در این امر مهم نیز همه مردم و مسئولین وارد میدان شوند تا بتوانیم توفیق بیشتری به زائران حضرت داشته باشیم.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول