اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات استان بوشهر:

مجوز پرورش 30 هزار تن ماهی در قفس صادر شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در استان بوشهر 60 هزار تن ظرفیت تولید ماهی در قفس وجود دارد که تاکنون برای 30 هزار تن مجوز صادر شده است.

مجوز پرورش 30 هزار تن ماهی در قفس صادر شد

عباسعلی زنده بودی پیش از ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان دیر اظهار داشت: شهرستان دیر دارای ظرفیت ها خوبی در زمینه آبزی پروری بویژه پرورش میگو و ماهی در قفس است که  می تواند نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: این شهرستان هم از لحاظ محیطی و مکانی شرایط مساعدی برای اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس دارد و هم اینکه خوشبختانه متقاضیانی که مراجعه می کنند پای کار هستند.

وی افزود: تاکنون مجوز 20 هزار تن  پرورش ماهی در قفس در شهرستان دیر صادر شده است که برخی از آنها در مرحله گرفتن تسهیلات می باشند و طبق پیش بینی ها تا پایان سال حداقل دو مزرعه وارد مرحله اجرایی می شوند.

این مسؤول یاد آور شد: در حوزه پرورش میگو نیز علاوه بر سایت بردستان در منطقه حد فاصل روستاهای جبرانی تا دمیگز بیش از 700 هکتار زمین مناسب پرورش میگو شناسایی و کارهای مطالعاتی و امکان سنجی آن انجام شده که با توجه به درخواست مردم خود روستاها و هماهنگی با فرمانداری بدنبال ایجاد سایت های دوم و سوم پرورش میگو در این منطقه هستیم.

زنده بودی با بیان اینکه با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال بسیار خوبی در شهرستان دیر فراهم می شود، گفت: همچنین در رابطه با صنایع جانبی آبزی پروری دو مجوز تکثیر میگو در این شهرستان صادر کرده ایم که زمین یکی از آنها مشخص شده و بعد از گرفتن استعلامات لازم در سال آینده وارد مرحله ساخت می شود.

وی ادامه داد: همچنین مجوز کارخانه غذای آبزیان نیز صادر شده که سال آینده وارد مرحله ساخت می شود و دوسال دیگر به بهره برداری و تولید می رسد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر درباره تسهیلات پرورش ماهی در قفس و میگو عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های مجوز گرفته شده  تا 80 درصد کل سرمایه مورد نیاز تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر قطب پرورش ماهی در قفس در استان است، بیان کرد: در استان بوشهر 60 هزار تن ظرفیت تولید ماهی در قفس وجود دارد که تاکنون برای 30 هزار تن مجوز صادر شده که از این مقدار 20 هزار تن آن در شهرستان دیر می باشد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول