اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران خبر داد

3 سال انتظار برای سفر دو ساعته به تهران/ آمار امیدوارکننده از میزان بارش‌ها

استاندار اصفهان گفت: تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان تهران که چینی‌ها انجام آن را بر عهده دارند پیگیری خواهد شد، در حدود 13.6 میلیارد یوآن چین از این طرح حمایت مالی و در اختیار سازمان قطار شهری گذاشته شده است، موارد لازم به پیمانکار ابلاغ و طبق قول داده شده در سال 1399 شاهد راه‌اندازی قطار 1 ساعت و 50 دقیقه‌ای اصفهان تهران خواهیم بود.

3 سال انتظار برای سفر دو ساعته به تهران/ آمار امیدوارکننده از میزان بارش‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خصوص اجرای طرح هفتگانه استاندار قبلی هیچ کجا گفته نشد که این هفت طرح کارشناسی نشده بود، بلکه گفتیم طرح را مجدد کارشناسی خواهیم کرد اگر با کارشناسی ها و با توجه به مسائل و شرایط روز با زمان و هزینه موجود، شرایط اب و هوایی و اقلیمی و شرایط دیگر استان‌ها و قوانین بالادستی جواب بدهد، دلیلی ندارد کاری را از صفر شروع کنیم.

استاندار اصفهان افزود: استاندار قبلی در روز معارفه گفتند 450 میلیارد تومان پول در حساب است اما این پول را صنایع بابت فروش آب باید به استانداری بدهند و از این میان طبق گزارش مدیر سازمان آب، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه حدود 90 میلیارد و 600 هزار تومان وصول شده بود، از این هزینه وصولی حدود 75 میلیارد تومان را بابت حق آبه به کشاورزان پرداخت شده، 5 میلیارد به مساله بذر اختصاص یافته و 10 میلیارد در صندوق توسعه کشاورزی باقی مانده است و هنوز باید صنایع بابت سرمایه‌گذاری در تونل سوم 38 میلیارد تومان بدهند.

وی گفت: برای وصول قطعی 450 میلیارد تومان 11 صنعت در نظر گرفته شده بود که شامل فولاد مبارکه پالایشگاه ذوب‌آهن و 9 صنعت دیگر است و طبق گزارش‌های رسیده اکنون یک یا دو واحد صنعتی به لحاظ شرایط مالی قابلیت پرداخت سهم خود را دارند، درباقی موارد اگر چنین اقدامی شود و فشاری به واحدهای صنعتی آورده شود، واحدهای صنعتی با مشکلات دیگری مانند مسایل کارگری یا خرید مواد و تولید روبرو شوند.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: تحقق 450 میلیارد تومان در شرایط اقتصادی کشور که شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی هم تحت تاثیر آن است، ممکن است با معضلات و مشکلات خاص خود روبرو شود که باید با در نظر گرفتن شرایط دیگر واحدهای اقتصادی صنعتی تدبیر به عمل آید.

استاندار اصفهان درخصوص جاری شدن آب در زاینده‌رود در بهمن ماه یادآور شد: اصفهان امسال سال آبی بدی نداشته است، اما مدیریت منابع آب در استان طرحی را در کمیسیون حوضه آبریز زاینده‌رود به ریاست وزیر نیرو است پیشنهاد داده که طبق پیگیری‌هایی که از طریق سازمان آب منطقه‌ای شده است کمیسیون قول شفاهی مثبت پذیرفتن طرح با حداکثر ریسک داده شده است اما هنوز به طور کتبی مطرح نشده و نتیجه نهایی صادر نشده است.

اولویت‌های اصفهان از نظر استاندار

وی اذعان داشت: اولویت‌های استانداری توسعه ورزش همگانی برای سلامت، توسعه بهداشت عمومی برای سلامت و جلوگیری از مشکلات و معضلات و پیگیری و هماهنگی در امور آب خواهد بود.

رضایی درباره سیاست‌های آینده استانداری بیان کرد: اجرای منویات رهبری، سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت کشور با هماهنگی و همدلی با کلیه افراد مرتبط و تشکل‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها مردمی است.

استاندار اصفهان مطرح کرد: استاندار هر استان مسؤول اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری و دولت است، اما چگونگی انجام این سیاست‌ها را استاندار با ابزارهای قانونی خود اجرا و مدیریت می‌کند؛ اجرای این منویات فردی جسور را می‌خواهد که خدمت به مردم اصفهان را انجام و پیگیر خواسته‌های مردم باشد.

آمار امیدوارکننده از میزان بارش‌ها

وی با ارائه آمار سد زاینده‌رود ابراز داشت: در حال حاضر آب پشت سد 155 میلیون مترمکعب است که این آمار در سال گذشته در مدت زمان مشابه 138 مترمکعب بود، همچنین در شرایط فعلی میزان حجم آب ورودی 111 میلیون مترمکعب است، این آمار در سال گذشته 79 میلیون مترمکعب بوده است، میانگین حجم بارندگی در بالادست امسال 637 میلیون مترمکعب و سال گذشته در مدت مشابه 208 میلی‌متر است.

رضایی درباره پیگیری طرح‌های قبلی استان اضافه کرد: تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان تهران که چینی‌ها انجام آن را بر عهده دارند پیگیری خواهد شد، در حدود 13.6 میلیارد یوآن چین از این طرح حمایت مالی و در اختیار سازمان قطار شهری گذاشته شده است.

قول استاندار برای حرکت قطار سریع‌السیر به تهران از سال 1399 

استاندار اصفهان تأکید کرد: منابع مالی قطار شهری تأمین و حل و فصل شده، موارد لازم به پیمانکار ابلاغ و طبق قول داده شده در سال 1399 شاهد راه‌اندازی قطار 1 ساعت و 50 دقیقه اصفهان تهران خواهیم بود، البته اگر قطعه‌ای به خاطر شرایط تحریم دیر وارد شد یا مورد تحریم قرار گیرد امکان دارد پایان کار به تعویق بیفتد.

وی با بیان اینکه اصفهان ایرلاین مخصوص خود با بیس اصفهان را ندارد، ادامه داد: کارگروهی تشکیل شده که به دنبال ایجاد یک ایرلاین با بیس اصفهان است و ایجاد باعث هزار و 700 شغل می‌شود، انجام کار به یک فرد داده نخواهد شد و به دنبال شرکت سهامی هستیم که در ابتدا خاص و بعد عام می‌شود.

رضایی اذعان داشت: اگر شرکت سهامی برای ایجاد ایرلاین تشکیل شد و افراد طبق قانون شریک کار شوند، برآورد شده که ایرلاین ظرف مدت 3 ساله پول خود را در می‌آورد، ایرلاین باید دارای هواپیمای مدرن و بالای 2000 باشد و این شرایط از سوی وزارت مسکن و شهرسازی پذیرفته شده است.

نظر رضایی در خصوص تخلف عضو شورای شهر

استاندار اصفهان درخصوص زمان تشکیل جلسه هیأت حل اختلاف خاطرنشان کرد: از زمان شروع به کارم در استانداری با تغییرات گسترده‌ای روبرو بوده‌ام و همین باعث شده تا علی رغم برگزاری جلسات متعدد، هنوز فرصتی برای تشکیل جلسه هیأت حل اختلاف فراهم نشده اما بدانید که افراد مهم نیست و تنها قانون برایم اهمیت دارد، اگر کسی در شورای شهر تخلفی کرده باشد مطابق قانون با او برخورد خواهد شد و اگر تخلف اثبات نشود، برای رفع اتهام او تلاش خواهد شد.

وی با اشاره به تجمع کشاورزان گفت: هرگونه راهپیمایی و تجمع طبق قانون باید دارای مجوز باشد، در این صورت نیروی انتظامی حتماً از آن حمایت خواهد کرد، اگر قرار است تجمع از جانب هرکس انجام شود و گروهی حاکمیت نظام را زیر سؤال ببرند و گروه‌های معاند بیگانه و مریم رجوی‌ها فراخوان بدهند حتماً با آن برخورد خواهد شد، اجازه نخواهیم داد که اقتدار نظام به هیچ عنوان زیر سؤال برود، حق امنیت مردم ارجح بر هر مسأله دیگری است ضمن اینکه کرامت اخلاق انسانی با کمال میل و ادب در نظر گرفته خواهد شود.

رضایی خاطرنشان کرد: کسی که در شرایط سخت اقتصادی امروز یک شغل خلق کند قهرمان واقعی است، ما امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم که توقعات و انتظارات را با آن هماهنگ نکردیم، جلوگیری از تعطیلی واحدهای برقرار، بررسی موانع تولید در کمیته بررسی موانع تولید و بررسی تسهیلات بانک‌ها در حوزه اشتغال‌زایی از اقداماتی است که برای اشتغال‌زایی در استان در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام/63095/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول