اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیگیری سوژه مردم: عدم تکمیل جاده پرتردد چادگان به اصفهان

فارس من| تخصیص قیر به محض پایان زیرسازی جاده چادگان به اصفهان

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز کارهای زیرسازی مسیر جاده چادگان به اصفهان به سرانجام نرسیده است که به محض پایان عملیات زیرسازی، بودجه آسفالت آن محقق خواهد شد.

فارس من| تخصیص قیر به محض پایان زیرسازی جاده چادگان به اصفهان

اکبر ترکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره موضوع عدم تکمیل جاده چادگان به اصفهان اظهار کرد: در مورد این جاده توافق‌نامه‌ای امضا شده بود که قسمتی از آن از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حال تکمیل بود که در این زمینه پل‌های آن احداث شده و قسمتی از زیرسازی آن نیز درحال انجام است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی افزود: قسمتی از ساخت این جاده را طبق مدارکی که موجود است، سازمان عمران زاینده‌رود به عهده گرفته بوده است؛ امسال نیز توافقی انجام شده که طی آن هم شهرداری چادگان برای موضوع زیرسازی و هم سازمان عمران زاینده‌رود برای تامین تجهیزات و ادوات زیرسازی کمک‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان چادگان در سال گذشته، توافق شد که پل‌ها و زیرسازی این مسیر توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان  و مابقی آن نیز به کمک سازمان عمران زاینده‌رود انجام شود.

ترکی افزود: در همان سفر مقرر شد که معادل 50 میلیارد ریال قیر برای تکمیل ادامه این مسیر تا گردنه سرخ اختصاص پیدا کند و این پروژه زمانی که به مرحله آسفالت رسید، این بودجه محقق شود، منتهی هنوز کارهای زیرسازی این مسیر به سرانجام نرسیده است و همین‌طور به حال خود باقی مانده است و به محض پایان عملیات زیرسازی، بودجه آسفالت آن محقق خواهد شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح به دلیل توافقات صورت گرفته بودجه ملی نداشته است، اظهار داشت: به همین دلیل نمی‌توانستیم اقدامی برای اختصاص بودجه ملی در لایحه بودجه 98 به آن اختصاص دهیم، ولی صحبت شده که از طریق بودجه‌های استانی قسمتی از آن تکمیل شود و به نتایج خوبی در چند ماه آینده برسد.

وی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم که مسؤولان راه و شهرسازی استان را به چادگان دعوت کنیم تا از نزدیک وضعیت را ملاحظه کنند.

ترکی درباره بزرگراه شمال به جنوب که از اراک آغاز شده و پس از عبور از گلپایگان و خوانسار به داران و چادگان رسیده و به بن و بروجن ختم خواهد شد، اظهار داشت: ردیف بودجه این پروژه تخصیص یافته و درسال گذشته با پیگیری‌های انجام شده مبلغ 46 میلیارد ریال تصویب شد که 36 میلیارد آن تحقق پیدا کرد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نامه به معاون وزیر راه و شهرسازی خواسته شد که این بودجه به طور کامل تحقق پیدا کند که مطالعات آن به طور کامل انجام شده و پیش از پایان سال، قطعه‌ای از باند دوم محور داران به چادگان به مناقصه گذاشته خواهد شد و با پیگیری‌های انجام شده، پول خوبی برای این موضوع در سال 98 تخصیص داده شده است.

وی درباره تکمیل قسمت دوم محور چادگان به اصفهان که از سمت گردنه سرخ تا سه راهی سد است، اظهار داشت: یک صحبتی به همراه نماینده نجف‌آباد و تیران و کرون با مسؤولان وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این قسمت انجام داده‌ایم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده در حال پیگیری آن هستیم.

ترکی بیان داشت: مقدمات ادامه این جاده به این صورت خواهد بود که نظر مسؤولان استانی و کشوری بر این عقیده هستند که خود گردنه سرخ باید یک باند دیگر به آن اضافه شود و از پایین گردنه تا سه‌راهی تیران و کرون، باید برای احداث باند جدید آزاد سازی انجام شود و این پروژه به مزایده گذاشته شود،اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

موضوع نیمه‌تمام ماندن جاده چادگان به اصفهان یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «عدم تکمیل جاده پرتردد چادگان به اصفهان» است.

انتهای پیام/63086/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول