اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مدیرکل استاندارد فارس:

نمک دریا مشمول استاندارد اجباری است/صدور 147 پروانه كاربرد علامت استاندارد

مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به غیرقانونی بودن نمک دريا بدون علامت استاندارد برای مصرف خوراكی از صدور 147 پروانه كاربرد علامت استاندارد در استان فارس در سال جاری خبر داد.

نمک دریا مشمول استاندارد اجباری است/صدور 147 پروانه كاربرد علامت استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس، مرتضی رهنما با اعلام این خبر، اظهار داشت: در طول سال جاری مدت واحدهای تولیدی و خدماتی استان فارس بیش از 3 هزار و 500 بار مورد بازرسی و ارزیابی کارشناسان اداره کل استاندارد فارس صورت گرفت.

وی افزود: بیش از 2 هزار و 800 نمونه محصول تولیدی به‌صورت تصادفی از خطوط تولید و انبارهای واحدهای تولیدی نمونه‌برداری و مطابق استانداردهای مربوطه در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد فارس مورد آزمون و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در این مدت بیش از 12 هزار و 500 مرکز عرضه در سطح استان فارس مورد بازرسی قرار گرفت و کالاهایی که فاقد علامت استاندارد بوده شناسایی و اقدام قانونی لازم انجام شد.

رهنما عمده‌ترین کالاهای شناسایی‌شده را فیلتر خودرو، آبلیمو، دستمال‌کاغذی، روغن‌زیتون، روغن آفتابگردان و آلوچه اعلام کرد و از شناسایی انواع نمک غیراستاندارد با علامت‌های تجاری نمک دریاچه، نمک موج دریا، نمک سوناکس، نمک دریاچه ارومیه که تحت عنوان نمک دریا در مراکز عرضه به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شد، خبر داد.

وی تصریح کرد: نمک طعام مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا عرضه نمک تحت عنوان نمک دریا بدون علامت استاندارد برای مصرف خوراکی غیرقانونی و غیربهداشتی است.

مدیرکل استاندارد فارس از نظارت کارشناسان اداره کل استاندارد فارس بر جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در استان خبر داد و افزود: در سال جاری 10 هزار مرتبه نازل‌های سوخت مورد بازرسی و کالیبراسیون قرار گرفت که خوشبختانه نقص عمده‌ای مشاهده نشد.

رهنما از کالیبره کردن و آزمون وسایل سنجش مورداستفاده در دادوستدهای عمومی به تعداد 7000 عدد خبر داد.

وی از فعالیت اداره کل استاندارد فارس در گمرکات شیراز و جهرم برای ارائه خدمات سریع‌تر به صادرکنندگان و واردکنندگان خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری 500 فقره اظهارنامه وارداتی و صادراتی و تعیین ماهیت توسط اداره کل استاندارد فارس صادرشده است.

انتهای پیام/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول