اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وزیر نفت عربستان:

بازار نفت جهانی در مسیر درستی قرار دارد/بازار خیلی زود به تعادل می‌رسد

وزیر نفت عربستان اعلام کرد که انتظار می‌رود به زودی بازار نفت به تعادل برسد و بازار در مسیر درستی قرار گرفته است.

بازار نفت جهانی در مسیر درستی قرار دارد/بازار خیلی زود به تعادل می‌رسد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، خالد الفالح وزیر نفت عربستان گفت: با توجه به آنکه در اواخر سال 2018 کشورهای نفتی به خصوص عربستان عرضه به بازار را کاهش دادند بازار در مسیر درست قرار گرفته و انتظار داریم به زودی شاهد تعادل در بازار نفت جهانی باشیم.

این وزیر سعودی که در یک کنفرانس نفتی در ابوظبی امارات سخن می‌گفت، تاکید کرد: اگر ما جلوتر از نوک بینی خود را ببینیم  و از آمارهای هفتگی و گمانه‌زنی‌ها فراتر برویم من معتقدم که ما در مسیر درستی قرار داریم و بازار خیلی زود به تعادل خواهد رسید.

الفالح تاکید کرد: در صورت نیاز ما به همکاری با کشورهای اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت برای متعادل کردن بازار و تلاش بیشتر برای رسیدن به اهداف تعیین شده ادامه خواهیم داد.

این وزیر سعودی طی مصاحبه‌ای دیگر گفت: عربستان  با تمام کشورهای تولید کننده نفت که می‌خواهند ثبات را به بازار بازگردانند همکاری خواهد کرد چه گروه اوپک و دیگر کشورهای نفتی و چه هر کسی دیگر که می‌خواهد در این زمینه با ما همکاری کند.

اوایل هفته جاری الفالح گفته بود که عربستان در ماه ژانویه صادرات نفت خود نسبت به ماه نوامبر را 10 درصد کاهش داده و به هدف‌گذاری خود در تولید روزانه 10.2 میلیون بشکه خواهد رسید.

انتظار می‌رود ریاض در ماه جاری صادرات نفت خود را به 7.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد و در ماه فوریه نیز شاهد رسیدن این رقم به 7.1 میلیون بشکه در روز باشیم.

پیشتر بانک GP مورگان آمریکا هشدار داده بود در صورتی که کشورهای گروه اوپک و تولید کنندگان نفت غیر اوپکی نتوانند به توافق خود برای کاهش عرضه که در اواخر 2018 انجام دادند، عمل کنند قیمت نفت در سال 2019 در محدوده 55 دلار برای نفت برنت، پایین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول