اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

فرماندار اردکان:

جوانان و افراد بومی باید در اولویت جذب نیرو در صنایع اردکان باشند

فرماندار اردکان با اشاره به لزوم به‌کارگیری جوانان شهرستان در کارخانجات گفت: اولویت جذب نیرو در صنایع اردکان باید با افراد بومی باشد.

جوانان و افراد بومی باید در اولویت جذب نیرو در صنایع اردکان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، هادی مقیمی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال شهرستان اردکان بر ساماندهی وضعیت جذب نیروی در کارخانجات و صنایع شهرستان تأکید کرد.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص واحدهای صنعتی و با توجه به تخصص و نوع کار موردنیاز، این صنایع قادر به جذب تمام نیروهای جویای کار نیستند و باید بیش از ظرفیت و تقاضای صنایع نیروی کار داشته باشیم تا بتوانند از بین متقاضیان افراد مناسب به کار گرفته شوند.

فرماندار اردکان گفت: واحدهای صنعتی برای جذب نیروی موردنیاز خود باید نسبت به ایجاد یک دفتر مشترک اقدام کنند و با همکاری دفاتر کاریابی سوابق کاری و تخصص متقاضیان موردبررسی قرار گیرد تا نیروی کار مناسب به شرکت‌ها معرفی شود.

وی اظهار داشت: این دفاتر موظف هستند که کار شناسایی متقاضیان کار را انجام دهند و سپس از طریق کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره کار، دفتر امام‌جمعه، دفتر نماینده مجلس و فرمانداری و با نظارت این کمیته به واحدهای صنعتی معرفی شوند.

مقیمی تصریح کرد: شرکت‌ها، کارگاه‌ها و کارخانجات باید ملزم شوند که افراد بومی را جذب کنند و جوانان شهرستان اردکان در اولویت استخدام آن‌ها باشند و به‌منظور دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق کسانی که به کار گمارده شده‌اند کلیه کارگاه‌های شهرستان هرگونه جذب نیروی جدید را صرفاً از طریق دفتر مشترک و مؤسسه کاریابی انجام دهند.

وی گفت: به همه شرکت‌ها ابلاغ می‌شود که سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور ساماندهی مسائل اشتغال و بیکاران در شهرستان در نام‌نویسی افراد جدید حتماً باید فرم ثبت‌نام و سوابق متقاضیان کار در دفتر کاریابی به لیست بیمه شاغلان درآن‌واحد پیوست شده باشد.

این مقام مسئول افزود: باید از استخدام نیرو به‌صورت خودسرانه در صنایع، شرکت‌ها و کارگاه‌ها جلوگیری شود تا دسترسی به آمار و اطلاعات به کار گمارده شدگان میسر شود. متقاضیان کار باید مطابق با نیاز شرکت‌ها برای ثبت‌نام به دفاتر کاریابی مراجعه کنند تا پس از طی مراحل مشخص به‌کارگیری شوند.

وی در پایان گفت: شرکت‌ها و صنایع همچنین موظف باشند که در صورت عدم تأمین نیروی کار متخصص خود از طریق افراد بومی برای جذب نیرو از سایر مناطق باید از طریق دفاتر کاریابی شهرستان اقدام کنند.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول