اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

فارس گزارش می‌دهد

شمال شهر بیرجند؛ چشم‌انتظار توجه مسؤولان/ از نبود مرکز درمانی تا معضلی به نام «پارک کارگران»!

مردم شمال شهر بیرجند مدت‌ها است که از نبود مرکز درمانی و امکانات رفاهی و ورزشی رنج می‌برند، هر چند طی این مدت مسؤولان زیادی برای رفع این مشکلات قول‌هایی داده‌اند امام تاکنون اقدامی صورت نگرفته و مردم همچنان چشم انتظار توجه مسؤولان هستند.

شمال شهر بیرجند؛ چشم‌انتظار توجه مسؤولان/ از نبود مرکز درمانی تا معضلی به نام «پارک کارگران»!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسؤولان شهرستان بیرجند، به همراه نماینده مردم بیرجند در مجلس و فرماندار  با حضور در مسجد صدیقه طاهره(س) شمال‌شهر پای صحبت‌های اهالی این نقطه از شهر نشسته و ساکنان این محله نیز بخشی از مشکلات و مسائل خود را بر زبان جاری ساختند.

علی ناصری فرماندار بیرجند با اشاره به برپایی میز خدمت در سطح شهرستان بیرجند، گفت: با اجرای این برنامه ادارات مکلف به پاسخگویی به مراجعات و درخواست‌های مردمی جهت رفع بخشی از مکشکلات مردم می‌شوند.

وی بیان داشت:  امیدواریم اجرای برنامه‌های میز خدمت سبب ارتباط صمیمی‌تر و بهتر بین ادارات و مردم شود لذا مسؤولان باید تمام تلاش خود را جهت حل مشکلات مردم به کار گیرند.

حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی چهل سال تلاش کردند که استقلال و عزت ما را بگیرند اما موفق نشده و نخواهند شد، خطاب به کشورهای عربی نیز، گفت: آن‌ها باید بدانند اولین کشوری که برای آن‌ها مشکل‌ساز خواهد شد همین آمریکا و ایادی آن خواهد بود.

رنج ساکنان شمال شهر از نبود مرکز درمانی

وی خلأ مرکز درمانی و عدم وجود درمانگاه را از مهمترین مشکلات ساکنان شمال شهر بیرجند ذکر و با ابراز تأسف از کوتاهی وزارت بهداشت نسبت به ساخت مرکز درمانی در شمال شهر، بیان داشت: طی جلسات متعدد توانستیم مجوز ساخت یک درمانگاه در شمال شهر را بگیریم که زمین آن نیز اکنون مشخص شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ خدمتی بالاتر از رسیدگی به امور مردم نیست، اضافه کرد: اگر به مشکلات مردم بی‌توجه باشیم در آن صورت عبادت‌هایمان نیز موجب رضایت خدا قرار نخواهد گرفت لذا بهترین راه خشنودی خدا، خدمت به خلق خدا است.

شمال شهر بیرجند؛ فاقد امکانات ورزشی

عبادی نبود فضای ورزشی برای جوانان را از دیگر مشکلات ساکنان شمال شهر اعلام و مطرح کرد: اقداماتی در این خصوص در حال انجام است که امیدواریم مسؤولان در این زمینه و ساخت سالن‌های ورزشی همت کافی را به کار گیرند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه جمعیت در شمال شهر و محروم بودن این منطقه از مرکز درمانی، تبیین کرد: باید یک مرکز درمانی ۲۴ ساعته و پزشک متخصص در این منطقه وجود داشته باشد بنابراین مسؤلان باید این منطقه را بهتر ببینند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به جاده بیرجند- قاین اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته روند ساخت این جاده به خوبی پیش می‌رفت اما از  هفت ماه گذشته روند ساخت این جاده به کندی پیش می‌رود.

سروی امام جمعه مسجد صدیقه طاهره(س) خواستار رفع مشکلات مردم توسط مسؤولان شد و گفت: 90 درصد ساکنان این منطقه جزو جامعه کارگری بوده و از بسیاری امکانات محروم هستند.

اشتغال و ازدواج؛ مهم‌ترین مشکلات جوانان

وی اشتغال و ازدواج را از مهم‌ترین مشکلات جوانان ذکر و بیان داشت: اگر شغلی نباشد ازدواجی صورت نمی‌گیرد و اگر هم بگیرد به طلاق و جدایی می‌انجامد.

مهدی زنگویی‌مطلق رئیس مرکز بهداشت بیرجند، از فعالیت مرکز خدمات جامع سلامت کارگران خبر داد و گفت: این مرکز با حضور یک پزشک و سه پایگاه بهداشتی زیر مجموعه این مرکز فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین جهت رفاه حال شهروندان در مرکز بهداشت جوادیه همه روزه از ساعت 16 تا 22 شب پزشک عمومی مستقر و به بیماران رسیدگی می‌کند.

معضلی به نام «پارک کارگران»!/ قول معاون عمرانی شهردار به ساکنان

از دیگر موضوعات مطرح شده پارک کارگران 16 بود که تبدیل به معضلی بزرگ شده و به پاتق معتادان تبدیل گشته است.

یکی از مهمترین مشکلات این اهالی دیوارکشی پارک است که ساکنان این محله هنوز در فلسفه وجودی این دیوار سه متری مانده‌اند!

علی‌رغم مراجعه اهالی محله به شهرداری و نامه‌های ارسال شده به شورای شهر تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و شورای شهر به اهالی گفته‌اند امکان برداشته شدن دیوار نیست.

علی عدل معاون امور عمرانی شهرداری بیرجند در خصوص این مشکل توضیح داد: چون قرار بود این پارک مخصوص بانوان(پارک بانوان) باشد این دیوارکشی انجام شد.

وی در این جلسه به اهالی خیابان کارگران قول داد شهرداری عملیات تخریب دیوار را در اسرع وقت انجام دهد.

مردم پلیس راهنمایی رانندگی می‌شوند!/ گوشه‌ای از مشکلات مردم روی میز خدمت

مشکل دیگر این اهالی ایمن‌سازی تقاطع بلوار مسافر و رجایی بود که بنا به گفته اهالی مردم خود پلیس راهنمایی و رانندگی شده‌‌اند و متأسفانه این تقاطع خطرساز همچنان رها شده است.

افزایش امکانات فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر درخواست‌های اهالی بود. جوانان و نوجوانان این محله به دلیل عدم بضاعت مالی خانواده‌ها از انجام ورزش‌های مختلف محروم شده و خواستار ایجاد مکان‌های ورزشی در این نقطه از شهر شدند.

بسیاری از خانواده‌ها نیز از این وضعیت گلایه‌مند شده و عدم وجود مکان‌های تفریحی و ورزشی را عامل جذب جوانان به فضای مجازی عنوان می‌کنند.

تعیین تکلیف و سنددار کردن املاک نیز از دیگر درخواست‌های ذکر شده بود که مسؤولان مربوطه مطرح کردند: مالکان باید جهت رفع مشکل به اداره راه و شهرسازی مراجعه کرده و در این خصوص نیز تخفیف های خوبی اعمال می‌شود.

انتقال صنوف آلاینده و اتصال خیابان صیاد شیرازی به خیابان کارگران نیز مطرح شد و فرماندار بیرجند، گفت: توسعه معابر شهری در برنامه‌های مسؤولان قرار دارد و اگر دیر اجرا می‌شود مهم‌ترین دلیل آن مشکلات اعتباری و تملک‌ها است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول