اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ثبت 9 هزار برند کود کشاورزی در کشور به همت بخش خصوصی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به همت بخش خصوصی 9 هزار برند کود در کشور ثبت شده و از نظر کیفیت نسبت به سال‌های گذشته بسیار وضعیت بهتری دارد.

ثبت 9 هزار برند کود کشاورزی  در کشور به همت بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس کشاورز امروز در ششمین نمایشگاه سم، کود و نهاده‌های کشاورزی که در بوستان گفتگو تهران برگزار می‌شود، در پاسخ به کسانی که می‌گویند کیفیت کود و سم در کشور پایین است، گفت: به همت بخش خصوصی 9 هزار برند کود در کشور ثبت شده و از نظر کیفیت نسبت به سال‌های گذشته بسیار وضعیت بهتری دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد کیفیت سم هم گفت: کیفیت سموم کشاورزی قابل قبول و مناسب است و اکنون که در شرایط تحریم به سر می‌بریم، می‌توان گفت این وضعیت بهتر است.

کشاورز ادامه داد: تدارک خوبی هم برای تامین سموم و کود انجام شده و واردات ما در حد سال گذشته انجام شده است.

وی هشدار ضمنی به مسئولان داد و گفت:‌ دولت به دلیل محدودیت منابع به صورت جدی وارد تجارت نهاده‌ها نشده، اما وضع خوب است و باید مسئولان ذیربط بیشتر از این تلاش کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در هیچ شرایطی حتی در جنگ‌‌های رسمی کسی نمی‌تواند غذا را تحریم کند، گفت:‌ اگرچه شرایط سخت شده، اما موضوع غیرقابل حل نیست. من مسائل ارز، واردات و صادرات را به صورت روزانه رصد می‌کنم، اما باید در شرایط تحریم بیشتر مراقب باشیم.

کشاورز چند توصیه هم به تولیدکنندگان بخش خصوصی داشت. نخست اینکه اتفاقاتی که در شرایط تحریم پیش می‌آید معمولا مسئولان از تعادل خارج می‌شوند. پیشنهاد من این است که چه دولتی‌ها و چه خصوصی‌ها با تعادل کار را پیش ببرند و با رفتار نامتعارف هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

وی پیشنهاد دوم را این طور مطرح کرد که از دوستان دولتی خواهش می‌کنم، روش‌های نظارتی و خشونتی را برای آخرین گام بگذارند. ما در مرحله اعتماد به بخش خصوصی هستیم و هیچ نگرانی از فعالیت آنها نداریم و اصل بر صحت و امانتداری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید تامین و تدارکات نهاده‌ها کامل انجام شود، تا مشکلی برای کشاورزان پیش نیاید و فعالان هیچ نگرانی از موج‌هایی که ترامپ ایجاد کرده نداشته باشند. سیاست ما این است که بیش از گذشته فعال شویم و مشکلات را حل کنیم.

کشاورز توصیه سوم را چنین گفت که اروپایی‌ها که با چند کشور آنها هم مذاکره‌ای داشتیم، خواهان این هستند که با ما مراوده داشته باشند و ما باید از این فضا استفاده کنیم و بخش دولتی هم در این زمینه هر کمکی لازم باشد، به بخش خصوصی انجام خواهد داد که از جمله آن کشورهای هند و چین است.

وی در توصیه چهارم خطاب به بخش خصوصی گفت:‌ از تکنولوژی استفاده بیشتری کنید و هر یک از انجمن‌ها 2 الی 4 موضوع جدید را در دستور کار قرار دهند که اولویت بیشتری دارد و آنها را تا پایان کار به سرانجام برساند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول