اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

میرناصر در گفت‌وگو با فارس:

بسیج دانشجویی به جد تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری‌ها را دنبال خواهد کرد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه اسناد و مدارک متعدد تخلفات خصوصی سازی به قوه قضائیه رسیده گفت: ما تا برکناری رئیس خصوصی‌سازی به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

بسیج دانشجویی به جد تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری‌ها را دنبال خواهد کرد

سید محمدعلی میرناصر مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: تقریبا چندماهی است که به همراه تشکل‌های بسیج دانشجویی‌ در دانشگاه‌های تهران روی موضوع خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات دولتی به بخش خصوصی متمرکز شده‌ایم و به حمدلله امروز شاهد شروع یک حرکت ملی برای مقابله با تخلفات این حوزه در سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: در طول این مدت با کارگران کارخانجات واگذار شده، فعالان صنعتی متعدد و اساتید حوزه اقتصاد و حقوق زیادی ارتباط ایجاد کردیم و به صورت جزئی و کلی به موضوع احاطه داریم. آنچه مسلم است و شکی در آن نیست این است که به وفور در روند واگذاری‌ها تخلفات متعدد وجود دارد و بخش عمده این واگذاری‌ها بر اساس رانت بوده و اموال بیت‌المال به افراد فاقد اهلیت لازم اعطا شده است.

میرناصر ادامه داد: رویکرد کلی در سازمان خصوصی‌سازی این بوده که صرفا کارخانجات دولتی زیان‌ده را از سر دولت رد کنند و بدون دقت لازم، به اولین نفری که از پله‌های این سازمان بالا آمده واگذار کرده‌اند. در مواردی نیز به نظر می رسد که با همکاری بعضی مدیران دولتی برخی کارخانجات به صورت عمدی به زیان‌دهی رسیده‌اند و افت قیمت پیدا کردند و بعد هم اطرافیان همان مدیران با رانت سرمایه مردم را تصاحب کردند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در ادامه نیز چون سازمان خصوصی‌سازی نظارتی بر فعالیت این افراد بی‌صلاحیت نداشته است، آنها هم با خیال راحت اموال و زمین‌های کارخانه‌ها را می‌فروختند و کارخانه را به مرز نابودی می‌رساندند و چند هزار کارگر را بی‌کار می‌کردند و متاسفانه با سرمایه به دست آمده از تاراج این کارخانه دولتی، کارخانه دولتی دیگری را در شهر دیگری می‌خریدند و اینگونه بیت‌المال را تلف می کردند.

وی گفت: از قضا در کمال وقاحت آقای عبدالله‌پوری حسینی مصاحبه کرده‌اند و گفته‌اند که نمی‌توانیم برای تک تک این واگذاری‌ها به دادگاه برویم و الا کلا روند واگذاری‌ها با مشکل مواجه می‌شود. ما از ایشان سوال می‌کنیم که چطور یک به یک کارخانجات دولتی را به ثمن بخس و به افراد نالایق ولی ذی نفوذ واگذار کردید که حالا لازم باشد برای تک تک‌شان دادگاهی شوید؟ اگر خصوصی‌سازی و واگذاری به معنای بذل و بخشش اموال مردم و بیت‌المال به قیمت ناچیز است که خب دیگر چه نیازی به تشکیلات سازمان خصوصی‌سازی بود؟ امضای سند نابودی اموال مردم از عهده هر سفیهی برمی‌آید!

 مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: فقط در یک مورد اخیر که از نزدیک با آن مواجه بودیم، کارخانه هفت‌تپه با وجود اینکه نزدیک به ۸هزار میلیارد تومان ارزش داشت، با زد وبند صورت گرفته، در نهایت دو دلال ارز به نام‌های اسدبیگی و رستمی با مبلغ قسط اولیه حدود ۱۰ میلیارد تومان کارخانه عظیم هفت تپه را تصاحب کردند و اقساط دیگر نیز فراموش شده است.

وی گفت: این اگر تخلف آشکار نیست پس چیست؟ در همه جای دنیا کسانی که اموال عمومی را اتلاف کنند مجازات خواهند شد، اما متاسفانه آقای پوری حسینی نه تنها مجازات نمی‌شود بلکه برنامه دارد تا سال 98 هر چه از اموال مردم و کارخانجات دولتی باقی مانده را به ورطه نابودی بکشاند!

میرناصر اضافه کرد: با پیگیری بسیج دانشجویی، آیت‌الله آملی لاریجانی در خصوص همین موضوعات دستور مستقیم داد که دادستان کل به مسئله ورود پیدا کند. ما از آقای منتظری می‌خواهیم که هر چه زودتر جلوی این روند واگذاری‌های افسارگسیخته را گرفته و اجازه ندهند که افرادی مثل پوری حسینی فئودالیسم و سرمایه‌داری صاحبان ثروت را در ایران احیا کنند.

وی گفت: آقای پوری حسینی تا الان به دلیل تخلفات بین و واضحی که داشته‌ چندین بار تا مرز عزل رفته‌ و حتی آقای دژپسند نیز علنا قول برکناری ایشان را داده‌است ولی با گذشت یک ماه از این قول وزیر اقتصاد بنظر می‌رسد که فشار عده‌ای مانع از این اتفاق مبارک شده‌است.

 مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: آقای پوری حسینی رئیس ستاد انتخاباتی آقایان خاتمی و روحانی در اردبیل بوده‌ است. کارخانه گوشت اردبیل هم که به وضوح یک تخلف آشکار در نپرداختن اقساط و شفاف نبودن روند واگذاری به اسم آقای پوری حسینی است و داد دادستان اردبیل را هم درآورده‌است برگ زرین دیگری در کارنامه ایشان است.

وی گفت: ما تا برکناری آقای پوری حسینی که به وضوح مسئول حجم گسترده‌ای از تخلفات در واگذاری‌ها هستند به تلاش‌های خودمان ادامه خواهیم داد و اسناد ومدارک متعدد این تخلفات نیز به قوه قضائیه رسیده است. و معتقدیم برکناری این شخص گام اول اصلاح روند واگذاری‌هاست.

میرناصر افزود: مردم عزیز ما بدانند بغض و نفرت از غارتگران بیت‌ المال و کسانی که معیشت مردم را تنگ کرده‌اند همواره در دل بسیجی‌ها خواهد بود و تا دامن جمهوری‌اسلامی را از لوث وجود این انگل‌ها پاک نکنیم راحت نخواهیم نشست. امید که مردم با بصیرت ما نیز در این مسیر با ما همراه شده و با تجدید پیمان با امام راحل عظیم الشان مان انقلاب را از دست نااهلان بازپس‌گیرند.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول