اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

مدیرعامل سرامیک‌های صنعتی اردکان:

جمهوری اسلامی ایران جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصول آلفا آلومینا قرار گرفت

مدیرعامل شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان با اشاره به آغاز تولید آلفا آلومینا در این شرکت گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصول آلفا آلومینا قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصول آلفا آلومینا قرار گرفت

اصغر برهانی در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، گفت: شرکت دانش‌بنیان سرامیک‌های صنعتی اردکان در سال 1376 به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سرامیک‌های صنعتی بر پایه آلومینایی و سیلیکاتی در ایران به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این شرکت طی ده سال اول فعالیت خود موفق شد که ضمن حفظ برتری کیفیت تولید با استفاده از تخصص، تعهد و پشتکار مدیران، کارشناسان و کارگران خود ظرفیت تولید را طی سه مرحله طرح توسعه از 1200 تن به 7000 تن در سال افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سرامیک‌های صنعتی اردکان اظهار داشت: در حال حاضر محصولات این شرکت در گروه‌های گلوله و لاینرهای آلومینایی آسیاب، آجرهای ضد سایش آلومینایی و سرامیک بال آلومینایی و سیلیکاتی تولید می‌شود که با توجه به خواص منحصربه‌فرد خود کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف مانند کاشی و سرامیک، چینی، لعاب، رنگ، سیمان، آهن، فولاد، معادن، نفت، گاز، پتروشیمی و شیمیایی استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی در برخی از واحدهای تولیدی گفت: ما در این شرایط نه‌تنها ریزش نداشتیم بلکه افزایش نیرو نیز داشتیم و با تحت پوشش قرار دادن چهار شرکت دیگر به یک هولدینگ تبدیل شدیم.

برهانی افزود: به خاطر اعمال تحریم‌ها ما درزمینهٔ تهیه و تولید ماده اولیه در سختی بودیم که در آستانه تعطیلی کارخانه قرار داشتیم اما خوشبختانه با تلاش‌هایی که تیم سرامیک‌های صنعتی اردکان انجام دادند موفق شدیم که پروژه‌ای را در مشهد استارت بزنیم و ماده اولیه موردنیازمان را بومی‌سازی کنیم که افتخاری برای صنعت کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: تولید محصول آلفا آلومینا در این شرکت آغازشده است که در آینده نزدیک به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد و با این تولید جمهوری اسلامی ایران جزو تولیدکنندگان بزرگ دنیا قرار می‌گیرد. 80 درصد از توان این شرکت به تولید آلفا آلومینا اختصاص می‌یابد. این شرکت بیش از ده گروه از محصولات دانش‌بنیان تولید می‌کند که این محصولات در صنایع بزرگی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمایی، آهن، فولاد، کاشی، سرامیک، چینی، رنگ، لعاب، سیمان و صنایع کمپرسور سازی کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان اظهار داشت: درگذشته تمام این محصولات از خارج از کشور وارد می‌شده است و صنایع ما وابستگی زیادی به آن داشتند که با تلاش و کوشش کارکنان و متخصصین این مجموعه وابستگی به خارج قطع‌شده است. اخیراً نیز کاتالیست های مورد مصرف پالایشگاه پارس جنوبی، شهید هاشمی نژاد، صنایع پتروشیمی و فولاد تولید کردیم و برنامه‌ای برای توسعه آن داریم.

وی در پایان گفت: ما برای تولید آلفا آلومینا در اردکان به سالانه 10 هزار تن مواد اولیه نیاز داریم و برنامه‌ریزی داریم که با سرمایه‌گذاری حداقل 300 میلیارد ریال به‌صورت ثابت و 150 میلیارد ریال به‌صورت سرمایه در گردش تولید مواد اولیه را افزایش دهیم زیرا طبق برآوردها سالانه در کشور به 50 هزار تن نیاز است.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول