اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان و هند در زمینه صادرات اورانیوم قرارداد امضا کردند

ازبکستان و هند در زمینه صادرات درازمدت اورانیوم یک قرارداد همکاری امضا کردند.

ازبکستان و هند در زمینه صادرات اورانیوم قرارداد امضا کردند

به گزارش خبرنگارخبرگزاری فارس در تاشکند، این قرارداد در پایان دیدارهای «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در چارچوب نهمین نشست بین المللی سرمایه گذاری «گجرات پویا- 2019» به امضا رسید.

با همکاری هند در شهر تاشکند پارک علم و فن آوری‌های نوین اطلاع رسانی و در استان اندیجان منطقه داروسازی ایجاد می شود.

ازبکستان با اکسیم بانک هند در مورد تخصیص خط اعتباری به ارزش 200 میلیون دلار برای تامین مالی طرح های اجتماعی در ازبکستان به توافق رسیده است.  

مقامات دو کشور بر اهمیت تسریع اجرای طرح های اولویت دار و همکاری های متقابل در زمینه های فن آوری های اطلاع رسانی و مخابراتی، بهداشتی، داروسازی، جواهرسازی، کشاورزی، مدرنیزه کردن زیربناهای گردشگری و دیگر ابعاد  تاکید کردند.

«شوکت میرضیایف» و «نارندرا مودی» بر عزم قاطع برای گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه بین دو کشور تاکید کردند.

در ماه اگوست سال 2014 میلادی نیز کارخانه ذوب آهن نوایی و  UCIL هند در مورد خریداری سالانه تا 500 تن اورانیوم ازبکستان در سال های 2014 و 2018 میلادی قرارداد امضا کرده بودند.  

ازبکستان یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان دارای ذخایر اورانیوم است و از لحاظ استخراج آن در مقام هفتم قرار دارد.  

مبادلات بازرگانی ازبکستان و هند در سال 2017 میلادی به 323 میلیون و 600 هزار دلار رسیده است. از جمله صادرات از ازبکستان به هند 32 میلیون و 500 هزار دلار و واردات از هند معادل 291 میلیون و 100 هزار دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 100 شرکت با سرمایه گذاری سرمایه گذاران هند از جمله 15 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه گذاران هند فعالیت می کنند.

ازبکستان به هند میوه و سبزیجات، خدمات حمل و نقلی و گردشگری، کود ازت، آب ها و شیره های نباتی، وسایل حمل و نقلی و قطعات آنها، ابریشم خام، مواد خام چرمی صادر می کند. از هند داروها، تجهیزات مکانیک و الکتریکی، قطعات برای اتومبیل ها، خدمات حمل و نقلی و گردشگری، آلات و دستگاه های  بصری، مواد شیمیایی، کائوچو و تولیدات لاستیکی، تانباکو و ضایعات وارد می کند.   

هند در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی استقلال ازبکستان‌ را به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول