اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

حناچی:

امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر است

شهردار تهران گفت: طی آخرین نظر سنجی از شهروندان ۹۵درصد مشکلات در تهران مربوط به آلودگی و ترافیک است، البته امسال نسبت به سال های قبل وضعیت بهتری در آلودگی هوا داریم.

امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی ایران که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد،گفت: طی آخرین نظر سنجی ما از شهروندان ۹۵درصد مشکلات در تهران مربوط به آلودگی و ترافیک است، البته امسال نسبت به سال های قبل وضعیت بهتری در آلودگی هوا داریم.

وی افزود: سلامت شهروندان در کنار مقوله معضل ترافیک برای ما مهم است در این زمینه تلاش می‌کنیم تا به بهبود وضعیت جسمانی و روحی شهروندان برسیم. آقای خرم زمانی که وزیر نیرو بود آمار تصادفات جاده ای محرمانه بود اما وقتی اعلام شد حساسیت ها برای کاهش آمار تلفات جاده ای زیاد شد به طوری که در سال ۲۹ هزار نفر فوتی داشتیم که به ۶هزار نفر تغییر کرد، نزدیک به ۵۷ هزار نفر از این آمار مربوط به مجروحان بود که به دلیل عدم رسیدگی و انتقال به مراکز در مانی فوت می کردند.

حناچی افزود: در حال حاضر۳۰ درصد تهرانی ها قند دارند این موضوع در حالی است که در حدود ۱۹/۳درصد مردم تهران چاق هستند که ۳۵درصد از آنها را میانسالان تشکیل می دهند که بالای ۵۰درصد از این افراد فعالیت بدنی ندارند به طوری که از هر ۵ تهرانی یک نفر فشار خون دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ در حدود ۴هزار و پانصد و هفتاد و دو نفر بر اثر آلودگی هوا فوت شده‌اند از طرفی آلودگی کنونی هوا ۳برابر متوسط مجاز است که در این رابطه هزار و چهارصد و نود و چهار نفر از شهروندان به دلیل بیماری تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اولویت ما ایجاد فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده روی است که نه تنها در تهران بلکه در دیگر شهرها هم باید فرهنگ سازی کنند اکنون آلوده ترین شهر کشور اراک است از طرفی سه شنبه‌های بدون خودرو یک نماد است که این حرکت باید با جمعیت نخبگان در دانشگاه ها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه نقش دانشگاه در حوزه نو آوری بسیار مهم است، گفت: ما روند علمی را در پسماند طی نمی‌کنیم زیرا باید اول فرهنگ کاهش تولید زباله انجام شود و بعد به تجزیه و جداسازی زباله بپردازیم.

حناچی خاطرنشان کرد: استفاده از خودروهای پاک در دستور کار شهرداری تهران است از طرفی سالانه طی چند روز کوتاه ۲۴۰میلیون متر مکعب از ارتفاعات البرز به سمت تهران سرازیر می شود که بخش عمده آن به فاضلاب سرازیر شده که این آب منبع حیات بخش تهران است و باید برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول