اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبر داد

واریز 7 میلیارد ریال از درآمد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درخصوص سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها گفت: 6 میلیارد و 700 میلیون ریال از درآمد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش گلستان واریز شد.

واریز 7 میلیارد ریال از درآمد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش گلستان

احسان گوهری‌راد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: پس از گذشت 9 ماه از سال تحصیلی 6 میلیارد و 700 میلیون ریال از طریق سهم پنج درصدی عوارض شهرداری‌ها به آموز ش و پرور ش استان گلستان واریز شد.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش تصریح کرد: از 24 الی 30 دی‌ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است همه می‌دانیم که مبنای توسعه، تحول و فرایند هر ایده جدید در کشور حتی کشورهای توسعه‌یافته بر اسا نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: اگر قرار است براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های جمهوری اسلامی همچنین چشم‌انداز 1404 برسیم و مدارس دانش‌آموزان و آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران باشند حتما باید آموزش و پرورش پویا داشته باشیم.

گوهری‌راد؛ همکاری دستگاه‌های اجرایی را در پویایی آموزش و پرورش مهم خواند و گفت: مترقی‌ترین قوانینی که در چند سال اخیر در مجلس شورای اسلامی تصویب و به صورت قانون درآمد  قانون شوراهای آموزش و پرورش بود و مبنای آن استفاده از ظرفیت همه جانبه دستگاه‌های برون‌سازمانی و اولیای دانش‌آموزان بوده است.

وی ادامه داد: این قانون در سال 1372 مصوب شد و بعد از سال‌ها مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت برنامه‌های خوبی با اجرای این قانون و تصویب مصوبات استانی انجام گرفت تا مسیر تعلیم و تربیت تسهیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره تصویب 503  مصوبه شورای آموزش و پرورش استان گفت: 87 درصد این مصوبات در مدارس اجرایی شده است.

گوهری‌راد از فرمانداران شهرستان‌های خواست تا در جلسات شوراهای آموزش و پرورش حضور پررنگ‌تری داشته باشند با بررسی‌هایی که در سطح استان انجام دادیم فرمانداران آققلا و علی‌آبادکتول بیشترین حضور را در جلسات شوراهای آموزش و پرورش داشتند و فرماندار گرگان در این جلسات کمترین حضور را داشته است.

گفتنی است 14.5 درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

در سال تحصیلی جاری حدود 177 کلاس درس از طریق خیرین مدرسه‌ساز ساخته شد و 30 پروژه عمرانی جدید و مدارس جدید با همکاری خیرین در دست ساخت است.

 348 هزار دانش آموز در استان گلستان وجود دارد و 3 هزار مدرسه نیز زیرنظر آموزش و پرورش این استان فعالیت دارند.

در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه آموزش و پرورش حدود 130 میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش استان گلستان تصویب شد.

 تکمیل 500 کلاس درس در استان، تخریب و بازسازی 300 کلاس درس، هوشمندسازی 500 کلاس درس با اولویت مناطق محروم از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده است.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول