اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مدیرکل محیط زیست استان تهران:

تبدیل «کاوه ده» به منطقه حفاظت شده تا پایان سال/ ۴۵۸ واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفتند

کلانتری با اعلام این خبر که منطقه شکارممنوع کاوه‌ده به منطقه حفاظت شده ارتقای درجه خواهد داشت،گفت: امسال احداث ۹ پاسگاه محیط‌بانی را در دستور کار قرار داده بودیم که ۵ پاسگاه محیط‌بانی به اتمام رسیده است.

تبدیل «کاوه ده» به منطقه حفاظت شده تا پایان سال/ ۴۵۸ واحد صنعتی  در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، کیومرث کلانتری، مدیرکل محیط زیست استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک، گفت: تا امروز ۳۲ روز سالم نسبت به سال گذشته بیشتر داشتیم. 

وی افزود: در همین مدت ۶ روز هوای پاک بیشتر از سال گذشته ثبت شده و سال گذشته تا به امروز ۷۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه گروه‌های حساس داشته ایم.
کلانتری ادامه داد: امسال ۵۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم و روز ناسالم برای همه نداشتیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در سال‌های قبل قانونهای مربوط به هوا و مصوبات دولت در این زمینه را داشته ایم، گفت: با تصویب قانون هوای پاک ۲۶ دستگاه مسئول شناخته شده اند و  باید مسئولیت‌های خود را انجام دهند اما سازمان محیط زیست دستگاه نظارتی است که باید اقدامات دستگاه‌های مسئول را رصد کند.

وی با بیان اینکه ۲۳ جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران و ۱۱ جلسع جلسه شرایط اضطرار تشکیل شده است، ابراز داشت: گازسوز کردن تعدادی از واحدهای صنعتی در سطح استان تهران که از سوخت سنگین استفاده می‌کردند، عملکرد مناسبی بود که از سوی وزارت صنعت و معدن و وزارت نفت انجام شد. 

کلانتری گفت: سازمان محیط زیست در زمینه استانداردهای معاینه فنی استانداردها را سختگیرانه تر کرد و مراکز معاینه فنی هم منسجم‌تر شد و دستاوردهای خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از ورود خودروهای فرسوده و دودزا به تهران هم با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها اتفاقات خوبی افتاد.

کلانتری با بیان اینکه شهرداری در راستای شناسایی و مدیریت خودروهای حامل پسماند اقدام ارزشمندی داشت، اظهار کرد: طرح ترافیک هم موضوع دیگری بود که با نصب دوربین‌ها و نظارت های بیشتر امسال از وضعیت بهتری برخوردار بودیم.

وی افزود: نظارت بر توزیع سوخت در استان تهران هم از جمله اقدامات خوبی بود که انجام شد. بحث اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی هم موضوعی بعدی بود.
مدیرکل محیط زیست استان تهران  ناپایداری‌های جوی را هم در وضعیت هوای امسال تهران بی تأثیر ندانست و گفت: تهران بین ارتفاعات در شمال و شرق و محاط است و از انباشت آلاینده‌ها رنج می‌برد.

کلانتری با اعلام این خبر که منطقه شکارممنوع کاوه‌ده به منطقه حفاظت شده ارتقا درجه خواهد داشت، ادامه داد: امسال احداث ۹ پاسگاه محیط‌بانی را در دستور کار قرار داده بودیم که ۵ پاسگاه محیط‌بانی به اتمام رسیده و مابقی تا حدود ۸۰ درصد پیشرفت کار داشته و این‌ها هم تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه سند پنج ساله محیط زیست در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده و امروز سازمان محیط زیست در استان تهران برنامه‌محور شده است، تصریح کرد: بیشترین صنایع آلاینده در شهرستان پاکدشت قرار گرفته و بعد در شهرری مستقر هستند.

وی گفت: بیشترین این واحدها مربوط به  ریخته‌گری  با ۲۰ درصد و بعد هم آبکاری‌ها با ۱۵ درصد است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران پس از ارائه گزارشی از برخورد با واحدهای متخلف متعدد، ابراز داشت: حدود ۱۷۷۶ پرونده حقوقی در ۹ ماهه گذشته برای واحدهای آلاینده و مخربان محیط زیست و متخلفان تشکیل شده و به مراجع قضایی تحویل شده است.

کلانتری ادامه داد:‌ حدود پرونده‌هایی که در بخش محیط زیست انسانی در حوزه استقرار، توسعه،‌ افزایش ظرفیت و تغییر خط تولید و … بررسی کردیم، ۱۴۴۴ واحد صنعتی خدماتی در زمینه استقرار و بهره‌برداری بررسی شده است. تعداد موافقت‌هایی که انجام شده ۹۷۳ مورد موافقت داده شده که معادل حدود ۶۷ درصد است.

انتهای پیام/


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول