اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

انتقادات امام جمعه تبریز از تبریز ۲۰۱۸ بجا و محترم است/ به نماز جمعه رفته و توضیح خواهم داد

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه انتقاد امام جمعه تبریز از تبریز ۲۰۱۸ بجا و حق است، گفت: بنده نامه نوشته تا بتوانم در سخنرانی پیش از خطبه سخنرانی کرده و عملکرد خودمان را ارائه کنم که البته خطابه امام جمعه تنها به میراث فرهنگی نبود و از شهرداری نیز توضیح خواستند.

انتقادات امام جمعه تبریز از تبریز ۲۰۱۸ بجا و محترم است/ به نماز جمعه رفته و توضیح خواهم داد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی آبدار ظهر امروز در نشست رسانه‌ای خود  در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و زمانبندی اطلاع رسانی رویداد تبریز ۲۰۱۸ ، این نشست خبری برگزار می‌شود به طوریکه تاکنون سه نشست در این خصوص در رسانه‌ها برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در جامعه رسانه و مطبوعات موضوع تبریز ۲۰۱۸ بسیار اهمیت دارد و هرکسی در این راستا رسالتی بر عهده دارد.

 وی با بیان اینکه در سراسر دنیا برای مطرح شدن کشور و پررنگ کردن شهر خود به سمت رویدادسازی می‌روند، گفت: مطابق با تصمیمی که در سازمان همکاری اسلامی گرفته می‌شود یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب می‌شود به طوریکه ۵۷ کشور در این سازمان عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد تا  آذربایجان‌شرقی مجموعه‌ای از داشته و ظرفیت‌های ارزشمند خود را برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ به نمایش بگذارد.

آبدار با تاکید بر اینکه رویداد تبریز ۲۰۱۸ عمر یک ساله دارد، تصریح کرد: طرح موضوع انتخاب یک شهر از کشورهای اسلامی مطرح شد و دو شهر یزد و تبریز برای پایتخت گردشگری مطرح شد و در نهایت تبریز منتخب اعلام شد.

وی اضافه کرد: بعد از انتخاب تبریز این طرح به جمهوری اسلامی ابلاغ شده و سپس روند تشکیل ستاد برنامه‌ریزی، اجرایی و تدوین شورای ملی سیاست‌گذاری برای آن انجام گرفت و شهرداری  تبریز به عنوان دبیر اجرایی و میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه این رویداد انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: در رابطه با اداره و اجرای برنامه‌ها، کمیته‌های تشکیل یافته، استانداری آذربایجان‌شرقی، شهرداری و میراث فرهنگی دخیل بوده و استاندار نیز به همه کمیته‌ها وظایف و ساختار ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ در کشور گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، ریاست این ستاد را انتخاب کرده و طبق دستور آنها، معاونان ارشد ۱۱ وزارتخانه در این ستاد حضور یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: تمام مصوبات استانی در ستاد استانی تشکیل و به شورای ستاد ملی جهت تصویب ارسال شد.

وی با اشاره به همکاری ۲۳ دستگاه اجرایی در اجرای تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد: با ارسال تمام برنامه‌ها توسط ۲۳ دستگاه کتابچه برنامه تبریز ۲۰۱۸ چاپ شد.

وی، موضوعات اعتبارات برای تبریز ۲۰۱۸ را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعتبارات به دو قسمت از جمله تملک و دارایی در زیرشاخه  عمران با ۷۶۵ میلیارد تومان تعیین شد که نهایت در بخش جاری ۹۶ میلیارد تومان تصویب شد.

آبدار ادامه داد: برخی از برنامه‌های ما یک ساله نبوده و برای ۴ سال پیش‌بینی شده است از این‌رو با پیگیری‌های مکرر نمایندگان، استانداری مصمم به تعریف ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه در تبریز شدیم که به امضای معاونت اول رئیس جمهور رسید ولی نهایت اعتباری که به دست ما رسید بسیار کمتر از آن بود.

وی خاطرنشان کرد: البته به هر نماینده مردم تبریز در مجلس نیز تعریف پروژه ۵ میلیارد و نیم میلیون در حوزه گردشکری را داده‌اند که الحمدالله همکاری بسیار خوبی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تعریف ۱۴۰ پروژه برای تبریز ۲۰۱۸ توسط میراث فرهنگی، توضیح داد: از این میزان ۲۸ پروژه مطالعاتی بوده و ۱۸ میلیارد تومان نیز در اختیار رویدادها قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: هر دستگاه دخیل در تبریز ۲۰۱۸  که برنامه ارائه کرده است به اسم آنها پول پرداخت شده است.

آبدار بیان کرد: تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌ها بود به طوریکه این رویداد را فرصتی برای تجمیع توان کل استان برای ماندگاری توریست می‌دانیم.

وی ادامه داد: قبل تبریز ۲۰۱۸ ماندگاری 1.7 شب بود که بعد از این رویداد به 4.30 شب رسید به طوریکه در حال حاضر دیدگاه مردم به توریست عوض شده و افزایش گردشگری در تبریز به یک مطالبه تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: با سه مرکز دانشگاهی هماهنگ شدیم تا از طریق آنها آسیب‌شناسی‌های لازم برای رویداد ۲۰۱۸ انجام شود تا بدانیم در تبریز ۲۰۱۸ در کجا بوده و کجا قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: البته از یک ماه پیش به همه دستگاه‌های متولی نامه نوشتیم تا گزارش عملکرد ارائه دهند و این گزارش‌ها را در کتابی چاپ کنیم و میزان پرکاری و کم‌کاری هر کدام از دستگاه‌ها نیز مشخص شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: هر دستگاه باید نشست خبری برای اعلام عملکرد خود در تبریز ۲۰۱۸ را برگزار کند.

وی با تاکید بر اینکه ادعای انجام کارهای بزرگ را نداریم ولی بی‌انصافی است که بگوییم هیچ‌کاری نشده است، گفت: تامین اعتبار با تخصیص اعتبار فرق دارد به طوریکه  ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ما تامین اعتبار شده ولی نصف آن تخصیص یافته است در حالیکه ما برای همه ۵۰ میلیارد تومان پروژه تعریف کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ۵۵ میلیارد تومانی که اختصاص داده بودند در زمینه زیرساخت‌ها کار شده است.  

آبدار با تاکید به اینکه انتقاد امام جمعه تبریز از تبریز ۲۰۱۸ بجا و حق است، گفت: بنده نامه نوشته تا بتوانم در سخنرانی پیش از خطبه سخنرانی کرده و عملکرد خودمان را ارائه کنم که البته خطابه امام جمعه تنها به میراث فرهنگی نبود و از شهرداری نیز توضیح خواستند.

وی بیان کرد: هر کسی وعده داده باید پیگیری کند و دبیرخانه موظف به شفاف‌سازی این است که از دستگاه‌های مرتبط سوال کند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ 40/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول