اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فرماندار گمیشان:

سند توسعه راهبردی گمیشان تدوین شد/ زهکشی 33 هزار هکتار از زمین‌های زراعی گمیشان

فرماندار شهرستان گمیشان از تدوین سند توسعه راهبردی این شهرستان خبر داد و گفت: هر مدیری در شهرستان برای اجرای برنامه‌های خود نیاز به مبنا و الگو دارند و با داشتن نقشه راه دیگر دچار روزمرگی نخواهیم شد.

سند توسعه راهبردی گمیشان تدوین شد/ زهکشی 33 هزار هکتار از زمین‌های زراعی گمیشان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیر شیرتوماج ظهر امروز در نشست رسانه‌ای تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در حوزه مناطق قومی و مرزی که در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد، نقش رسانه‌ها را در تبیین خدمات نظام به مردم مهم خواند و اظهار کرد: از طریق رسانه‌ها می‌توان در راستای انعکاس و حل مشکلات کمک گرفت.

وی از وجود 68 هزار هکتار زمین زراعی و 35 هزار هکتار مرتع در گمیشان خبر داد و تصریح کرد: این شهرستان سال 1388 از بندرترکمن انتزاع پیدا کرد و محرومیت‌های گمیشان از زمان رضاخان شروع شده است، قبل از انقلاب اسلامی میزان زمین‌های زراعی در گمیشان 25 هزار هکتار بود و اکنون به 58 هزار هکتار رسیده است.

*قبل از انقلاب گمیشان تنها 20 دستگاه تراکتور داشت و اکنون یک‌هزار و 650 دستگاه تراکتور داریم

فرماندار شهرستان گمیشان؛ خدمات 40 ساله انقلاب را جزو برکات این نظام دینی دانست و افزود: قبل از انقلاب در شهرستان گمیشان چهار دستگاه کمباین داشتیم و اکنون به تعداد 405 دستگاه افزایش پیدا کرده است، قبل از انقلاب 20 دستگاه تراکتور داشتیم و اکنون یک‌هزار و 650 دستگاه تراکتور داریم.

توماج به خدمات انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: میزان مرگ و میر مادران قبل از انقلاب 240 نفر در هزار بود و اکنون به 24 در یک‌هزار نفر رسیده است، قبل از انقلاب 36 کودک در یک‌هزار نفر فوت می‎کردند و اکنون این رقم به 6 نفر در هزار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه میزان باسوادی مردم بعد از انقلاب افزایش پیدا کرده است، افزود: میزان باسوادی مردم 99.5 درصد رسیده است.  

* در حوزه آب فاضلاب شهری گمیشان از 963 مشترک قبل انقلاب به 5 هزار و 619 مشترک رسیده است/ در سفر وزیر جهاد کشاورزی زهکشی 28 هزار و 880 هکتار از اراضی گمیشان افتتاح شد

فرماندار شهرستان گمیشان بیان کرد: در حوزه آب فاضلاب شهری 963 مشترک بودند که این رقم اکنون به 5 هزار و 619 مشترک رسیده است.

به گفته توماج؛ بیش از 20 کیلومتر از راه‌های این شهرستان قبل از انقلاب به صورت شوسه و مابقی خاکی بوده است ولی اکنون یک کیلومتر هم جاده بین روستایی شوسه نداریم.

وی ابراز کرد: در حوزه برق 4 هزار و 53 مشترک برق قبل از انقلاب داشتیم و اکنون 17 هزار مشترک برق داریم و 530 ترانس برق در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: در 9 ماه اخیر چهار وزیر، بیش از 10 معاون وزیر و 190 مدیرکل به شهرستان گمیشان آمدند که حضور آنها در اقدامات عمرانی و فرهنگی موثر بوده است.

توماج از زهکشی 33 هزار هکتار زمین‌های زراعی در گمیشان خبر داد و ابراز کرد: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان زهکشی 28 هزار و 880 هکتار از اراضی گمیشان افتتاح شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول