اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد

رتبه برتر قزوین در حوزه تولید کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه شیشه‌های دارویی رتبه اول، در حوزه کاشی و سرامیک رتبه 4، در حوزه نساجی رتبه 4، در حوزه محصولات فولادی رتبه 5، در قطعات خودرو رتبه 6، واحدهای بسته‌بندی و سلولزی رتبه 1 و در حوزه لوازم‌خانگی رتبه سوم کشور را دارا است.

رتبه برتر قزوین در حوزه تولید کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در نشست مطبوعاتی مدیران اقتصادی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تا پیش  از انقلاب تعداد ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری با ۱۶ هزار اشتغال در استان وجود داشت اما در حال حاضر این عدد به  سه هزار و ۸۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری با ۱۴۵ هزار اشتغال رسیده است.

وی افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی تنها یک شهر صنعتی در استان وجود داشت و این در حالی است که در حال  حاضر ۱۶ شهر صنعتی خصوصی در نواحی و شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

پرزحمت خاطر نشان کرد: امروز جزو استان‌های رتبه اول در تولید شوینده هستیم و ۶۰ درصد شوینده‌های کشور در استان قزوین تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه  تا پیش از انقلاب صادراتی در استان نداشته‌ایم ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری میزان صادرات استان ۵۷۰ میلیون دلار بوده است.

پر زحمت یاد آور شد: امروز در استان  شاهد 1950 فقره جواز تأسیس از 3 تا 90 درصد پیشرفت هستیم و  در حال حاضر نیز 600 فقره از پروژه‌ها 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به نتیجه رسیدن آن سبب ایجاد 20 هزار اشتغال می‌شود.

وی تصریح کرد: در سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت ۷۵۰ میلیون دلار در استان ثبت شده که بر این اساس قزوین در رتبه پنجم صنعتی وزارت صنایع قرار دارد.

پرزحمت اعلام کرد: در بخش معدن پیش از انقلاب ۲۲ معدن در استان شناسایی‌شده بود که امروز به ۱۸۰ معدن با تنوع معدنی فلزی و غیرفلزی رسیده است.

وی تاکید کرد: در ارتباط با بافنده‌های فرش حدود ۸ هزار بافنده در استان کارت شناسایی دریافت کرده‌اند و ۳۸ هزار نفر هم در حوزه اصناف در استان فعالیت دارند که ۹۰ درصد این آمار مربوط به بعد از انقلاب است چرا که قبل از انقلاب تنها 4 هزار اصناف بوده است.پرزحمت اضافه  کرد: در ارتباط با بحث معدن و پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری پیش از انقلاب 70 فقره بوده که در حال حاضر به حدود ۵۷۰ مجوز بهره‌برداری صادرشده و این در حالی است که بخش‌های مس و آلومینیوم شناسایی‌ و کارخانه مس به‌زودی در قزوین افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان از بازرسی 110 هزار واحد صنفی صنعتی و کشاورزی طی 9 ماه نخست سال خبر داد و گفت: قبل از انقلاب سازمان حمایت‌کننده از مصرف‌کننده و تولیدکننده در نقش نظارت وجود نداشت.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول