اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان:

کتاب قائله گنبدکاووس تدوین و چاپ می‎شود/ تولید 30 فیلم کوتاه با موضوع انقلاب اسلامی در گلستان

معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان گفت: اسناد و مدارک و بخش اعظمی از مصاحبه‎ها در خصوص قائله گنبدکاووس گردآوری شده و در سال 1398 در قالب یک کار پژوهشی و کتاب ارائه خواهد شد.

کتاب قائله گنبدکاووس تدوین و چاپ می‎شود/ تولید 30 فیلم کوتاه با موضوع انقلاب اسلامی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود خواجه‎نژاد پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه چله انقلاب اسلامی اظهار کرد: برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان گلستان از فروردین‎ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه واحد 6گانه حوزه هنری همچون سایر استان‌ها برنامه‌هایی تولید کردند، بیان کرد: این برنامه‎ها در سال گذشته از پروژه قائله گنبدکاووس کلید خورده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان تأکید کرد: قائله گنبدکاوس توسط افرادی خارج از کشور نگارش شده و اسناد و مدارک و بخش اعظمی از مصاحبه‎ها در خصوص این قائله گردآوری شده و در سال 1398 در قالب یک کار پژوهشی و کتاب ارائه خواهد شد.

*در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری کتاب «پنج آذر گرگان» به قلم «غلامرضا خارکوهی» در حال تکمیل است

خواجه‎نژاد تصریح کرد: در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری کتاب «پنج آذر گرگان» به قلم «غلامرضا خارکوهی» در حال تکمیل است، همچنین مجموعه «خاطرات انقلاب 57 » علی‎آبادکتول که تلفیقی از خاطره و عکس است گردآوری و منتشر می‎شود.

وی با بیان اینکه در واحد آفرینش‎های ادبی در بخش تولیدات متناسب با 40 سالگی انقلاب 6 عنوان کتاب شعر چاپ شده است، یادآور شد: کتاب «آسمانی‎تر از کبوتر» آثار 22 شاعر گلستانی با موضوع انقلاب اسلامی، «جنوبی‎ها» و «هم‎صدای دریا» از جمله آنها است.

معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان متذکر شد: در بخش آفرینش‎های ادبی دو رمان به نام «لیلای من» به قلم «حکیمه احمدی» و «شب طولانی» به قلم عبدالرحمن اونق چاپ می‎شود، در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری نیز کتاب «مگر ما چند نفر بودیم» که به نقش قزاق‎های استان گلستان در انقلاب اسلامی پرداخته به چاپ رسیده و در ایام دهه فجر رونمایی می‎شود.

خواجه‎نژاد اضافه کرد: همچنین در این بخش خاطرات مرحوم «عطاءالله صفرپور» را داریم، نخستین گروه نمایشی که در جبهه‎های دفاع مقدس اجرای طنز داشتند به سرپرستی مرحوم صفرپور بود که متأسفانه امکان چاپ این کتاب در زمان حیات آن مرحوم ممکن نشد اما در حال حاضر برای چاپ آماده شده است.

*چاپ کتاب «نقش روس‎ها و انگلیس‎ها در گلستان» در بخش آموزش و پژوهش

وی از چاپ کتاب «نقش روس‎ها و انگلیس‎ها در گلستان» در بخش آموزش و پژوهش خبر داد و گفت: در بخش هنرهای تجسمی نیز نماد پنجم آذر گرگان تولید شده و در آینده رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان گفت: حدود 20 کاریکاتور از هنرمندان گلستانی با موضوع انقلاب اسلامی و چهل سالگی انقلاب تولید شده و همچنین هفت نمایش با موضوع انقلاب اسلامی نمایش داده می‎شود.

خواجه‎نژاد با بیان اینکه نمایش‎های مختلف اعم از هدف‎های روشن، سومی، معرکه، نقل باروت و یکشنبه سرخ و مسائل مریم در طول سال 1397 اجرا شده است، افزود: با موضوع انقلاب اسلامی نمایش «روزهای بی‎قوام» از 13 بهمن‎ماه به طور همزمان در مراکز استان‎های سراسر کشور اجرا می‎شود که در گرگان نیز در تالار فخرلدین اسعد گرگانی نیز از 16 بهمن‎ماه اجرا می‎شود.

وی با اشاره به اینکه آلبوم موسیقی نوای صحرا نیز اثر هنرمند ترکمن «آشورگلدی گرکزی» از دیگر آثار بخش موسیقی با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی آماده شده است، اذعان کرد: در بخش هنرهای تصویری نیز برنامه چهل چراغ با موضوع 22 بهمن سال 1357 را در نظر گرفتیم و سعی کردیم در این برنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین و ترویج شود و از شبکه دوم سیما و شبکه استانی در حال بخش است.

معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان از تولید مستند «تاریخ انقلاب اسلامی» و فیلم کوتاه «خواب‎زدگی با موضوع عملکرد سازمان ملل در انقلاب‎ها به ویژه انقلاب اسلامی» خبر داد و بیان کرد: در سال 1397، 30 فیلم کوتاه 100 ثانیه‎ای با موضوع انقلاب اسلامی در استان گلستان تولید شده است.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول