اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال تابستان ۹۸ زیر بار ترافیک می‌رود

وزیر راه و شهرسازی گفت: منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال به علت لزوم تکمیل پروژه، تابستان ۹۸ زیر بار ترافیک خواهد رفت.

منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال تابستان ۹۸ زیر بار ترافیک می‌رود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در حاشیه بازدید از منطقه یک آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: منطقه یک در قالب ۶ قطعه توسط پیمانکاران در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: همکاری و هماهنگی دولت و بنیاد مستضعفان در این پروژه مناسب است و این آزادراه از پروژه‌های فاخر مهندسی محسوب می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه اقلام لازم برای پروژه تأمین شده است، گفت: اراده بر این بود که این مسیر تا تابستان ۹۷ به بهره‌برداری برسد اما بروز شرایط جوی، رعایت استانداردها و برخی کارهای عقب‌مانده موجب شد این پروژه تا تابستان ۹۸ تکمیل شود و پس از آن زیر بار عبور ترافیک قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این منطقه ۶۰ کیلومتر مسیر را نسبت به جاده موجود کوتاه‌تر می‌کند و مسیر ۲ ساعته به ۲۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

اسلامی داد: رکود بسیاری به پروژه تحمیل شده است، معارضانی داشته است و عملاً از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ فعالیت چشمگیری داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت از سال ۹۳ اراده جدی برای تکمیل پروژه در دستور کار قرار داد و بدون وقفه کار پیش رفت. منطقه یک دارای سازه‌های زیاد تونل و پل است و مناطق ۲ و ۳ هم همین میزان سازه را دارا است.

* اجرای منطقه ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در ۴ سال 

وزیر راه و شهرسازی گفت: مناطق ۲ و ۳ آزادراه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و مدت زمان تکمیل آن ۴ سال برآورد می‌شود.

وی افزود: اتصال منطقه یک به جاده چالوس باید کاملاً مهندسی شده و ایمن انجام شود.

وی در پاسخ به سوال فارس با بیان اینکه هنوز رقم عوارضی برای منطقه یک آزادراه تعیین نشده است، گفت: شما حساب کنید که این مسیر ۶۰ کیلومتر از جاده موجود را کاهش می‌دهد و صرفه‌جویی بسیار زیادی در مصرف سوخت دارد.

وی درباره تأمین سهم مالی دولت در این پروژه گفت: سیاست دولت این است که از محل اوراق مشارکت، تهاتر ملک و غیره منابع مالی خود را تأمین کند، این نیاز مردم است و تا کی مردم باید در جاده‌ها بمانند و ما خجالت بکشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول