اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عالم دینی کشور آرژانتین:

هویت اسلام در مساجد نهفته است/ مسجد؛ پایگاهی مستحکم برای مقابله با اسلام‌هراسی

عالم دینی کشور آرژانتین، مسجد را پایگاهی مستحکم برای مقابله با اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در آن منطقه دانست و گفت: هویت اسلام در مساجد نهفته است.

هویت اسلام در مساجد نهفته است/ مسجد؛ پایگاهی مستحکم برای مقابله با اسلام‌هراسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ‎حجت‌الاسلام شیخ فیصل مرهل از اندیشمندان و عالمان دینی آرژانتین ظهر امروز در اجلاس هم‌اندیشی مساجد؛ پایگاه اخوت جهان اسلام اظهار داشت: بیشتر مسلمانان ساکن در قاره آمریکای لاتین، مهاجرینی هستند که در سالیان دور از کشورهایی نظیر سوریه به آرژانتین و برخی دیگر از کشورها رفته‌اند.

‎وی افزود: حضور مسلمانان در برخی مناطق قاره پررنگ‌تر است و مساجد و مراکز اسلامی و مدارس دینی در آنجا وجود دارد اما اندک است.

‎این اندیشمند جهان اسلام گفت: پراکندگی مسلمانان با توجه به جمعیت محدود آنها، ایجاد اشکال و مشکل برای تاسیس و احداث مراکز دینی کرده است.

‎فیصل مرهل، احداث مساجد را اقدامی سرنوشت‌ساز برای تربیت نسل اسلامی در آمریکای لاتین عنوان کرد و ادامه داد: از آنجایی که انجام فعالیت‌های مذهبی، دینی و تربیتی تنها در مسجد امکان‌پذیر است، کمک به تاسیس مساجد امری سرنوشت‌ساز برای تربیت نسل اسلامی خواهد بود.

‎وی از وجود کمک‌هایی برای ساخت مساجد در منطقه آمریکای لاتین خبرداد و گفت: در این امر کشورهایی نظیر ایران، عربستان، مراکش ، اردن و سوریه کمک‌هایی داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

این ‎عالم دینی کشور آرژانتین، مسجد را پایگاهی مستحکم برای مقابله با اسلام ستیزی و اسلام هراسی در آن منطقه دانست و اظهار داشت: هویت اسلام در مساجد نهفته است و راه مقابله با اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی، مساجد و مراکز دینی هستند.

فیصل مرهل ضمن محکوم کردن اسلام انگلیسی گفت: امید داریم با همکاری کشورهای اسلامی در فعالیت‌های دینی نظیر احداث مساجد، فرهنگ اسلامی و انسانی در سراسر جهان شناسانده و تقویت شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول