اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

تا پایان دولت تدبیر و امید

تمام شهرستان‌های گلستان به بیمارستان مجهز می‌شوند/ احداث یک بیمارستان «96 تختخواب» تا پایان شهرویور 98 در مراوه‌تپه

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید تمام شهرستان‌های استان گلستان اعم از مناطق دورافتاده و محروم همچون گالیکش و مراوه‌تپه به بیمارستان مجهز خواهند شد.

تمام شهرستان‌های گلستان به بیمارستان مجهز می‌شوند/ احداث یک بیمارستان «96 تختخواب» تا پایان شهرویور 98 در مراوه‌تپه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایران جزو چهار کشور نخست جهان در زمینه ارتوپدی، عمل‌های زیبایی و پیوند اعضا است و همچنین کشور ایران در چهل سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی اهزاران مرکز درمانی مجهز در شهرها و نقاط مختلف کشور ساخته و تجهیز شده است.

طی سال های اخیر سازمان بهداشت جهانی دو بار ایران را به عنوان موفق‌ترین کشور در کاهش در کاهش نرخ مرگ و میر کودکان مورد تقدیر قرار داده است.

تولید نانوکریستال‌های جدید برای ترمیم بافت، درمان سل، مقاومت به کمک نانو کریستال‌ها از جمله دستاوردهای مهم کشور در حوزه‌ مهندسی بافت است و افزایش امید به زندگی سالم و با کیفیت یکی از دستاوردهای مهم دوران بعد از انقلاب اسلامی است.

گفت و گویی صمیمی با عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان صورت گرفت.

*تا پایان شهریورماه سال 1398 یک بیمارستان 96 تخت‌خواب در مراوه‌تپه احداث می‌شود

*فارس: بسیاری از بیماران در مناطق محروم سطح استان گلستان از جمله شهرستان مراوه‌تپه از نبود بیمارستان رنج می‌برند شما به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این زمینه چه تدابیری را اندیشیده‌اید؟

فاضل: تا پایان دولت تدبیر و امید تمام شهرستان‌های استان گلستان اعم از مناطق دورافتاده و محروم همچون گالیکش و مراوه‌تپه به بیمارستان مجهز خواهند شد و تا پایان شهریورماه سال 1398 یک بیمارستان 96 تخت‌خواب در شهر مراوه‌تپه احداث خواهد شد.

*بسیاری از مراکز سلامت در گلستان به کمک خیرین ایجاد شد

*فارس: کمک و مساعدت خیرین در ساخت دانشگاه و بیمارستان‌ها در سطح استان گلستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فاضل: اگر دانشگاهی در سطح استان گلستان شکل گرفت به کمک خیرین بوده است اگر بنیاد فلسفی نبود دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان شکل نمی‌گرفت و پیشرفت‌هایی که امروزه در سطح استان گلستان شاهد آن هستیم بدون همت خیرین مهیا نمی‌شد.

بسیاری از مراکز سلامت در سطح استان گلستان از جمله کلاله و علی‌آبادکتول به کمک خیرین ایجاد شد و یکی از مهمترین دستاوردها و پیشرفت‌هایی که در کشور ایران اتفاق افتاده است مربوط به حوزه سلامت و درمان است.

در مراکز تحقیقات فعالیت‌های بسیار بزرگی شکل گرفته است مراکز تحقیقات بخش گوارش و کبد دارای پیشرفت بسیار خوبی بود.

در بحث ثبت سرطان استان گلستان پیشرو است و آمار ثبت سرطان نیز در مرکز تحقیقات انجام می‌شود و بزرگترین مرکز مطالعاتی جمعیتی در شهرستان گنبدکاووس است که از نظر جمعیتی بزرگترین مرکز مطالعاتی در خاورمیانه است و فعالیت‌های بسیار بزرگی در آنجا صورت گرفت.

در سال گذشته بالغ بر 200 مقاله علمی در سطح استان گلستان داشتیم و بسیاری از این مقاله‌ها قابل استناد در بسیاری از مراجع دنیا بودند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول