اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

امام جمعه گرگان:

دشمن با اعمال فشار می‎خواهد مردم را علیه نظام بشوراند/ قبل از انقلاب اسلامی «استقلال» در ایران مفهوم نداشت

امام جمعه گرگان گفت: ممکن است دشمن در سال 1398 با اعمال فشار از راه‎های ممکن، بخواهد مردم را خسته کنند تا آنها علیه نظام و انقلاب شورش کنند تا 28 مرداد را دوباره در کشور پیاده کند.

دشمن با اعمال فشار می‎خواهد مردم را علیه نظام بشوراند/ قبل از انقلاب اسلامی «استقلال» در ایران مفهوم نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان، با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: مجلس عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) باید باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) محور شفاعت هستند، افزود: انسان باید هر چه در توان دارد برای برگزای بهتر مراسم ایام فاطمیه بگذارد تا مورد عنایت آن حضرت قرار بگیرد.

امام جمعه گرگان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: برخی افراد در آستانه چهل‎سالگی انقلاب اسلامی می‎گویند انقلاب اسلامی برای ما چه کرد و چه آورده‎ای داشته است و شاید برخی هم با وجود مشکلات موجود نتوانند به این سوالات پاسخ دهند.

نورمفیدی با بیان اینکه یکی از آرمان‎های مهم انقلاب، استقلال بود، افزود: در شعارهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی شعار «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» پررنگ بود، استقلال به‎معنای آن است که یک کشور زیر سایه دیگران و زیر چتر قدرت‎های بزرگ دنیا اعم از شرق و غرب نباشد و براساس مصالح ملت و کشور تصمیم‎گیری شود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی از نعمت استقلال برخوردار نبودیم، اذعان کرد: در گذشته کشور مستقلی نبودیم و با مشاهده وضعیت کشور در دوره‎های قاجار و پهلوی‎ها می‎بینیم قصه پرغصه‎ای داشتیم وانسان به‎جای تمایل، گرفتار تنفر می‎شود.

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان تصریح کرد: دوره قاجاریه محل تاخت و تاز روس و انگلیس بود و قراردادهای قاجاریه با کشورهای بیگانه را مطالعه می‎کنیم می‎بینیم که با این قراردادها چطور ایران را گرفتار می‎کردند، یکی از این قراردادها تنباکو بود که در جریان این قرارداد مرحوم آیت‎الله میرزای شیرازی استعمال تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان (عج) دانستند که همین مسأله موجب فسخ قرارداد شرکت انگلیسی با قاجاریه شد.

نورمفیدی متذکر شد: در جنگ جهانی اول روس‎ها و انگلیس‎ها وارد کشورمان شدند و آن را اشغال کردند و بعد از روی کار آمدن پهلوی‎ها به حکومت وضعیت کشور بدتر شد طوری‎که رضاخان را انگلیسی‎ها بر کشور مسلط کردند و بعد از اتمام تاریخ مصرفش، خودشان وی را از کشور بیرون کردند.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب اسلامی استقلال در ایران مفهموم نداشت، اذعان کرد: در جنگ جهانی دوم رؤسای سه کشور روس، انگلیس و آمریکا بدون اجازه وارد کشورمان شدند و در تهران تشکیل جلسه دادند که این اقدام آنها خلاف قوانین بین‎المللی و بی‎اعتنایی به مردم بود، پس از آنکه شاه از این حضور مطلع شد نزد آنها رفت اما با بی‎اعتنایی رؤسای این کشورها مواجه شد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه وابسته سیاسی سفارت آمریکا در تهران می‎گوید شاه آنقدر با ایالات متحده نزدیک شده بود که به نظر می‎رسید بیشتر برای مقاصد آمریکا فعال می‎کند تا منافع آمریکا، یادآور شد: ما آن زمان در چنین وضعی قرار داشتیم و شاه بیشتر در خدمت آمریکا بود طوری‎که نخست وزیر اسبق اسرائیل بزرگترین ضربه آمریکایی‎ها پس از جنگ جهانی دوم را پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

نورمفیدی با بیان اینکه درست است که امروز مشکلاتی داریم اما این مشکلات برای آن است که خواستار عزت هستیم ونمی‎خواهیم دشمن ما را مانند عربستان‎سعودی و مثل گاو شیرده بداند، تأکید کرد: اگر نخواهیم عزیز باشیم نوکر دشمن می‎شویم و طبیعی است که آنها با نوکر خود آنچنان کاری نداشته باشند لذا دشمنی‎های آنها کمتر می‎شود.

* دشمن درصدد گرفتن استقلال از ایران اسلامی است

وی با بیان اینکه دشمن درصدد گرفتن استقلال از ایران اسلامی است، بیان کرد: در سال 1397 وعده‎هایی داده بود اما موفق نشدند و شاید این را برای سال آینده قرار دادند لذا ممکن است در سال 1398 با تحریم‎های جدیدی که اِعمال شده مشکلات شدیدتری هم پیدا کنیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز دشمن با پول‎های عربستان‎سعودی و با فعالیت‎های منافقین در خارج از کشور در فضاهای مجازی با دروغ و تهمت و بیان قضایای بی‎اساس علیه کشورمان اقدام می کند، یادآور شد:  متأسفانه برخی تحت تأثیردروغ‎های دشمن در فضاهای مجازی قرار می‎گیرند و نمی‎دانند که اینها توطئه و دام است.

وی تأکید کرد: ممکن است دشمن در سال 1398 با اعمال فشار از راه‎های ممکن بخواهد مردم را خسته کنند تا آنها را علیه نظام و انقلاب بشوراند و به مقاصد شوم و شیطانی خود برسد و 28 مرداد را دوباره در کشور پیاده کند.

 نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان با بیان اینکه امروز باید همه صبر و حوصله و همدلی و یکپارچگی را سرلوحه کار خود قرار دهند، بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس صبر و حوصله به خرج دادیم گرچه شهدای بسیار را تقدیم کردیم اما در نهایت موفق شدیم.

نورمفیدی با بیان اینکه این روزها برخی نادانسته در مسیری قرار می‎گیرند که نباید در آن مسیر باشند، گفت: تمام افراد تأثیرگذار اعم از مسؤولان سیاسی، اجتماعی، مذهبی و جناح‎ها نباید دنبال بهانه بگردند تا مسأله‎ای را بزرگ کنند و مردم را مقابل هم قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمن می‎خواهد ما بر سر مسائل جزیی و پیش‎افتاده مقابل هم قرار بگیریم، اذعان کرد: البته منظورم از مسائل، مشکلات اقتصادی نیست و همه اعتقاد داریم برای اقتصاد کشور باید تدبیری اندیشیده شود اما باید از طرح مسائل جزیی که همه را مقابل یکدیگر قرار می‎دهد پرهیز شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمن نمی‎تواند بلایی که سال 1332 بر سر ایران آورد را دوباره تکرار کند، افزود: همه جناح‎های سیاسی، اجتماعی، اقوام و ... باید با یکدیگر همدلی کنند و تأثیرگذاران سیاسی، اجتماعی، معنوی و تریبون‎های نماز جمعه هم باید مواظب باشند و از ذکر مسائلی که موجب تفرقه و جدایی می‎شود و مردم را مقابل یکدیگر قرار می دهد پرهیز کنند.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول