اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

تا پایان سال جاری انجام می‌شود

بهره‌برداری از جاده 4 باند «کردکوی-بندرترکمن»/ اخذ مجوز آب‌شیرین‌کن در گمیشان و سیمین‌شهر از وزیر نیرو

نماینده مردم غرب استان گلستان از بهره‌برداری جاده چهارباند «کردکوی-بندرترکمن» استان گلستان تا پایان سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از جاده 4 باند «کردکوی-بندرترکمن»/ اخذ مجوز آب‌شیرین‌کن در گمیشان و سیمین‌شهر از وزیر نیرو

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستانی پروژه چهاربانده کردن جاده کردکوی –بندرترکمن است که بهره‌برداری از این پروژه یکی از آرزوهای دیرین مردم منطقه است که سال‌های سال در انتظار آن هستند.

مدت زیادی است که مردم کردکوی–بندرترکمن از نداشتن جاده مناسب بین شهرستانی رنج می‌برند که متاسفانه در این مسیر شاهد بروز تصادفات جاده‌ای بودیم.

جاده کردکوی– بندرترکمن نسبت به سایر جاده‌های استان گلستان از وضعیت نامطلوبی برخوردار است از وضعیت نامناسب جاده‌ها گرفته تا کم‌عرض بودن آن و همچنین فقدان روشنایی و فرسودگی آسفالت جاده همواره گلایه بسیاری از مردم این شهرستان‌ بوده است.

به دلیل آشنا نبودن بسیاری از رانندگان به جاده مواصلاتی کردکوی-بندرترکمن شاهد بروز سوانح و تصادفاتی در این جاده هستیم که می‌طلبد مسؤولان استانی نسبت به رفع این مشکل هر چه سریعتر اقدام کنند.

در این راستا گفت و گویی صمیمی با رامین نورقلی‌پور «نماینده مردم شهرستان‌های غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی» صورت گرفت گرفت.

* جاده 4 باند «کردکوی-بندرترکمن» به بهره‌برداری می‌رسد/ زیرساخت‌های لازم برای این جاده انجام گرفته است

فارس: جاده چهارباند «کردکوی-بندرترکمن» که قرار بود مدت‌ها پیش به بهره‌برداری برسد به کجا رسید؟

نورقلی‌پور: جاده چهارباند کردکوی-بندرترکمن از آرزوهای دیرینه مردم بود و با توجه به پرتردد بودن این جاده و اعتبارات خوبی که در این زمینه داریم امیدواریم تا پایان سال 1397 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

کارهای بسیار خوبی در این زمینه تاکنون صورت گرفته است و ابنیه مختلف احداث شده و برخی از زیرساخت‌های لازم برای این جاده انجام گرفته است.

فارس: آیا شهر و روستاهای غرب استان گلستان از نظر آب شرب تامین هستند؟

نورقلی‌پور: متاسفانه استان گلستان در حوزه آب با مشکلات عدیده‌ای مواجه است با وجود تصورات غلطی که برخی فکر می‌کنند استان گلستان یک استان پرآبی است متاسفانه بحران کم‌آبی در استان گلستان و به تبع آن در سطح کشور احساس می‌شود.

در حوزه غرب استان گلستان طبعا در مناطق شمال این حوزه کم‌آب‌تر هستند و روستاهای این مناطق مخصوصا در فصول گرما با تنش‌هایی مواجه هستند در مناطق جنوبی این حوزه که دارای ارتفاع بالایی است و همچنین داری بارندگی نسبتا مناسبی است به دلیل گسترش کشاورزی آبی در این مناطق با تنش آبی متاسفانه روبه رو هستیم.

* مجوز آب‌شیرین‌کن دیگری در شهر گمیشان و شمال شهر سیمین‌شهر از وزیر نیرو اخذ شد

*فارس: در راستای پایداری تامین آب شرب در منطقه غرب گلستان چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

نورقلی‌پور: از دیرباز آب شرب مناطق شمالی استان گلستان به ویژه در غرب استان تامین می‌شد و فکر کردیم در راستای پایداری تامین آب شرب در آینده بتوانیم مناطق شمالی حوزه انتخابیه را از حیث تولید آب شرب با توجه به آب‌های لب‌شوری و شوری که وجود دارد با احداث آب‌شیرین‌کن‌ها بی‌نیاز کنیم.

در راستای اخذ مجوزهای لازم برای بهره‌برداری از آب‌های شور و لب‌شور در مناطق شمالی به احداث آب‌شیرین‌کن‌ها مبادرت کردیم و آب‌شیرین‌کنی در شهرستان بندرترکمن احداث کردیم که از آب‌های تحت‌اراضی آن منطقه استفاده می‌کرد و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت مجوز آب‌شیرین‌کن دیگری در شهر گمیشان و شمال شهر سیمین‌شهر از وزیر نیرو اخذ شد و اعتبارات خوبی در راستای اجرایی این طرح گذاشته شدکه این پروژه در حال اجرا است.

فارس: سخنی پایانی اگر دارید بفرمایید؟

نورقلی‌پور: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد این باشیم که روستاهای مناطق مرزی شهرستان گمیشان و سیمین‌شهر در فصل گرما تنش آبی نداشته باشند و همچنین شهرها و روستاهای بالادست نیز شاهد تنش‌های فزاینده آبی نباشند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول