اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

فرماندار میبد مطرح کرد

افتتاح ۱۹ طرح صنعتی و عمرانی هم‌زمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر در شهرستان میبد

فرماندار میبد با اشاره به اینکه اعتماد مردم به نظام، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال است، از افتتاح ۱۹ طرح صنعتی و عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۲۷۳ میلیارد تومان هم‌زمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد.

افتتاح ۱۹ طرح صنعتی و عمرانی هم‌زمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر  در شهرستان میبد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین فلاح ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان میبد در مقایسه با دوران قبل از انقلاب بسیار متفاوت است، گفت: درواقع اعتماد مردم به نظام، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال است.

وی، از افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن ۱۹ طرح صنعتی و عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۲۷۳ میلیارد تومان هم‌زمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: ۱۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات تأمین شده توسط بخش خصوصی و ۱۰۳ میلیارد تومان توسط بخش دولتی تأمین اعتبار شده است.

فرماندار میبد، این شهرستان را بعد از شهرستان یزد با ۱۰۳ هزار نفر جمعیت پرجمعیت‌ترین شهرستان استان عنوان کرد و افزود: این شهرستان سالیانه ۱۱ مدرسه نیاز دارد.

فلاح بیان داشت: شهرستان میبد امسال تحت عنوان سال ورزش در نظر گرفته است؛ چنانچه تاکنون نزدیک به ۹ و نیم میلیارد تومان در حوزه ورزش میبد هزینه شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه در شهرستان میبد مشکل در نیروهای فنی با تخصص بالا وجود دارد؛ چراکه تحصیل‌کرده‌هایی در شهرستان وجود دارند که با توجه به تحصیلات بالایی که دارند، فقط گرایش به مشاغل حوزه خود دارند، عنوان کرد: شهرستان میبد در حوزه گردشگری مردم را خوب درگیر کرده و دولت نیز ما را در این راستا بسیار راهگشا بوده است.

وی، سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیارد تومان در بخش میراث فرهنگی را ازجمله دستاوردهای میبد طی چند سال گذشته برشمرد و یادآور شد: وجود ۱۴ بوم‌گردی، ساخت هتل پنج ستاره و مرمت تک بناهای میراثی از مهم‌ترین ویژگی طرح‌های میراثی در میبد است.

فرماندار میبد تصریح کرد: شهرستان میبد کمترین سرانه مصرف آب در استان را داراست و زمینه اشتغال حدود ۱۷ هزار نفر به‌واسطه استقرار واحدهای کاشی و سرامیک در میبد ایجاد شده است.

فلاح در پایان با اشاره به دستاوردهای شهرستان میبد در طول چهل سال گذشته، اذعان کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی ۱۱ مرکز آموزش عالی و دو مرکز حوزه علمیه در شهرستان میبد وجود دارد؛ همچنین حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز و شش هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول