اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان خبر داد

اختصاص اعتبار 1300 میلیاردی به آموزش و پرورش گنبدکاووس/ 500 مدرسه خیرساز در گلستان ایجاد می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اخذ اعتبار 130 میلیارد تومانی از هیأت دولت در سفر رئیس جمهور به گلستان، گفت: این اعتبار برای توسعه تجهیزات آموزشی و تهیه وسایل گرمایشی استاندارد هزینه می‌شود.

اختصاص اعتبار 1300 میلیاردی به آموزش و پرورش گنبدکاووس/ 500 مدرسه خیرساز در گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های ساختاری و اداری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف اداری، مردمی و قانونی در سطوح عالیه به عنوان بستری برای رصد، پیگیری و حل مشکلات جامعه بزرگ تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده است.

در طول سال نیز یک هفته به نام هفته شوراهای آموزش و پرورش نامیده شده و به صورت نمادین نیز زنگ شوراهای آموزش و پرورش در مدارس مختلف نواخته می‌شود که در شهرستان گنبدکاووس به علت سفر رئیس جمهور به این شهرستان مراسم نواخته شدن زنگ شوراهای آموزش و پرورش همزمان با جلسه ستادی شورای آموزش و پرورش این شهرستان با یک هفته تاخیر در دبستان غیردولتی محمدی گنبدکاووس با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان به صورت نمادین برگزار شد.

* ۹۵ درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این نشست با اشاره به اینکه گنبدکاووس همواره در زمره برترین شهرستان‌ها در حوزه شورای آموزش و پرورش بوده است، تصریح کرد: امسال نیز گنبدکاووس به عنوان یکی از سه شهرستان برتر در سطح استان گلستان معرفی شد.

احسان گوهری‌راد با بیان اینکه متاسفانه در آموزش و پرورش استان گلستان بالغ بر ۹۵ درصد اعتبارات برای پرداخت حقوق پرسنل هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص بیش از ۱۰۰ درصد بودجه آموزش و پرورش باز هم برای اجرای برنامه‌های زیرساختی و بنیادین و توسعه امکانات و تجهیزات با مشکلات عدیده روبه‌رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سفر رئیس جمهور به استان گلستان بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارات به آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: این اعتبار بیش از همه در راستای توسعه تجهیزات آموزشی، تهیه وسایل گرمایشی استاندارد و توسعه حوزه فنی و حرفه‌ای هزینه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به سرانه پائین آموزشی این استان، اضافه کرد: استان گلستان جزء ۱۱ استانی است که سرانه آموزشی آنها پائین‌تر از میانگین سرانه فضای آموزشی کشور است.

گوهری‌راد از اختصاص بودجه توسط دولت برای تکمیل و ساخت ۵۰۰ مدرسه خیرساز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سهم دولت در مدارس خیرساز بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است به همین منظور اعتبار بسیار خوبی برای ساخت و تکمیل ۵۰۰ مدرسه خیرساز در سطح استان گلستان اختصاص یافته است.

* ساخت ۳۰ مدرسه خیرساز در گنبدکاووس در ۱۵ماه اخیر

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تبریک کسب عنوان برتر شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سطح استان، تاکید کرد: در طی دو سال گذشته بیشترین حمایت‌ها در میان ادارات و نهادهای مختلف از آموزش و پرورش صورت گرفته و اعتبارات شهرستانی تملک دارایی اختصاص یافته به این نهاد حدود ۴/۵ برابر شده است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه بنده معتقد هستم نقش آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تربیتی بسیار مهم و اثرگذار است، ادامه داد: به همین منظور در دو سال اخیر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای این نهاد در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه مدارس مرزی و روستایی شهرستان گنبدکاووس در حوزه تجهیزات با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، تصریح کرد: به لطف خدا و همت خیرین عزیز شهرستان در ۱۵ ماه گذشته بالغ بر ۳۰ مدرسه خیرساز در گنبدکاووس ساخته شده است که نسبت به آمار تمام سال‌های قبل بسیار متفاوت است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر لزوم افزایش تلاش برای تکریم ارباب رجوع در آموزش و پرورش، گفت: توجه و تکریم فرهنگیان عزیز به ویژه بازنشستگان این نهاد مردمی و اثرگذار یکی از رسالت‌های سنگین مسؤولان آموزش و پرورش است که باید جدی گرفته شود.

* اجرای دو مرحله نظارت بر مدارس غیرانتفاعی در گنبدکاووس

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از میزبانی مدرسه غیر دولتی محمدی از شورای آموزش و پرورش این شهرستان، خاطرنشان کرد: در جلسه قبل برگزاری مراسم و همایش نهضت سوادآموزی مصوب شده بود که در تاریخ هفتم دی ماه برگزار شد.

فرج‌الله رزاقی با بیان اینکه براساس مصوبه جلسه قبل نظارت از مدارس غیردولتی توسط کارشناسان اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس انجام شد، افزود: در این بازدیدها در دو مرحله مراسم آغازین و همچنین کیفیت آموزش مدارس مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای مراسمات دهه مبارک فجر به صورت گسترده و باشکوه نیز از دیگر مصوبات بوده است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بالغ بر ۶۹ برنامه شاخص توسط آموزش و پرورش در گنبدکاووس اجرا خواهد شد که چهار برنامه آن به صورت شهرستانی خواهد بود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیری از سوی مدیرکل آموزش و پرورش از رئیس و اعضای شورای آموزش و پروش شهرستان گنبدکاووس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول