اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

تشکیل 112 هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در 9 ماهه سال جاری/ 110 تابلو برند پوشاک قاچاق پایین کشیده شد

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 112 هزار پرونده در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده که 90 درصد آنها محصول تلاش نیروی انتظامی است.

تشکیل 112 هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در 9 ماهه سال جاری/ 110 تابلو برند پوشاک قاچاق پایین کشیده شد

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی سالانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی سراسر کشور صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد. 

سردار علی مویدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران به آمار 9 ماهه امسال در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و اظهار داشت: بیش از 112 هزار پرونده در مدت فوق در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد که بیش از 90 درصد آنها حاصل تلاش و کار نیروی انتظامی بوده است. 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: پرونده‌های تشکیل شده از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 89 درصد افزایش داشت و از نظر وزنی نیز 18 درصد شاهد افزایش کالاهای مکشوفه توسط دستگاه‌های مقابله‌کننده بوده‌ایم. 

وی گفت: تمرکز بر باندها و شبکه‌های سازمان‌یافته و ضربه زدن به این باندها توسط ناجا، واجا با همکاری دستگاه قضایی از جمله برنامه‌های سال جاری بوده است،؛‌چرا که اقتصاد با توجه به آسیب‌های گذشته همچنان بستر قاچاقچیان و سوداگران است. 

 مویدی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه در ماه‌های گذشته شاهد این بودیم که برخی کالاهایی که با مجوز وارد می‌شدند نیز به عنوان کالای قاچاق ضبط شدند و آیا این روند هنوز ادامه دارد یا نه، تصریح کرد: ما در آغاز سال و با شروع بحث برجام و شرایط خاصی که در سطح جامعه و اقتصاد ما ایجاد شد به ندرت موارد این چنینی را داشتیم چرا که مسیر ورود و ترانزیت از مبادی مشخص بود و آنهایی که دارای مدرک مثبته بودند محموله‌شان را تحویل می‌گرفتند؛‌ البته این موارد به 5-4 ماه گذشته برمی‌گردد چرا که هم اکنون حوزه‌ها ما در آرامش کامل به کار خود می‌پردازند. 

وی افزود: محموله‌ای که از معابر رسمی با مدارک مثبته وارد می‌شود قاچاق محسوب نمی‌شود.

این مقام ارشد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص مبارزه با قاچاق دام تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت رئیس‌جمهوری و ابلاغیه‌ای که انجام شده همه سطوح مدیریتی کشور در امر مبارزه با قاچاق دام متمرکز شده و هم اکنون ضوابط و مقررات خوبی ابلاغ شده است؛ شرایط در بحث ساماندهی دام بهتر شده اما انتظارمان از وزارت جهاد کشاورزی که متولی این امر است بیشتر است. 

وی گفت: امیدواریم با ساماندهی موارد دام شاهد حفظ و نگهداری این سرمایه عظیم شویم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص قاچاق دام در برخی نقاط مرزی کشور همچون بانه ،اظهار داشت: به صورت موردی و سطح پایین این اتفاق رخ می‌دهد ولی به صورت سازمان یافته به حداقل رسیده است؛ شاید در معبر و مسیری موردی اتفاق بیفتد اما اینکه به صورت کلی و کلان و سازمان‌یافته داشته باشیم نبوده و موارد جزئی است. 

مویدی ادامه داد: گمرک و مرزبانی از سپاه،‌ ارتش، ناجا و واجا در جداره مرز تلاش می‌کنند تا از سرمایه ملی محافظت کنند. 

این مقام ارشد در خصوص بحث نگهداری اموال مکشوفه اعلام کرد: مشکلاتی در گذشته در این خصوص داشتیم که تلاش کردیم به حداقل برسد اما هم اکنون از ناحیه وزارت اقتصاد دستوراتی صادر شده و ریئس‌جمهور و معاون اول و هیات دولت ابلاغ کرده‌اند تا وزارت اقتصاد و سازمان املاک تملیکی اموال مکشوفه را تا آخر سال تعیین تکلیف کنند و سازمان املاک تملکیی متعهد شده تا پایان سال به اموال مکشوفه سر و سامان دهد. 

وی درخصوص اخباری که در مورد سرمایه دو هزار میلیاردی و جرائم دریافت نشده منتشر شده بود اظهار داشت: من در آن برنامه ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران قوه قضاییه گفته بودم که ما همه عملکرد دستگاه‌ها را رصد می‌کنیم و اعلام کرده بودم که تعدادی پرونده وجود دارد که جرائم آنها به خزانه دولت واریز نشده و از عزیزانمان در قوه قضاییه و نیروی انتظامی انتظار داریم که این جرائم وصول شود. 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: آمار،‌ارقام و کلاسه این پرونده‌ها در کمتر از 24 ساعت به قوه قضاییه واصل شد و امیدواریم دوستان در قوه قضاییه در جهت وصول این جرائم که سرمایه 2 هزار میلیاردی و جرائمی است که دریافت نشده است هرچه سریعتر اقدام کرده تا این سرمایه به خزانه دولت واریز شود. 

مودیی درخصوص ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده اعلام کرد: ما پرونده‌های خوبی در وزارت اطلاعات شاهد هستیم که تشکیل شده است و شبکه‌های پنهان،‌ مافیای و سازمان یافته‌اند. 

وی گفت: در نیروی انتظامی پرونده‌های کلان با ارزش بیش از 500 میلیون تومان تعدادشان دو برابر شده و 10 درصد از حدود 112 هزار پرونده تشکیل شده در 9 ماهه امسال بیشتر از 500 میلیون ارزش دارند و مابقی از 500 تا 100 میلیون و پایین‌تر هستند. 

این مقام ارشد درخصوص قاچاق پوشاک اعلام کرد: ما شاهد یک دهن کنجی و توهین به قوانین از ناحیه برندهای علنی قاچاق بودیم و سال‌ها بود که دست‌اندرکاران تلاش می‌کنند این تابلوها را پایین بکشند که با رانت و نفوذ انجام نشد. 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در سال جاری سیاست دولت در برخورد با برندها بود که در این زمینه بیش از 110 برند مجتمع‌های بزرگ با همکاری اصناف و اتحادیه‌ها  تابلویشان پایین کشیده شد و پوشاک قاچاقشان تخلیه و پوشاک داخلی جایگزین آن شد. 

وی با بیان این مطلب که با مظاهر علنی قاچاق برخورد می‌کنیم تصریح کرد: انشاءالله بعد از تهران کار برخورد با برندهای قاچاق را در سایر استان‌ها شروع خواهیم کرد. 

مویدی به کشفیات قاچاق پرداخت و گفت: با توجه به اقدامات بازدارنده دولت، وزارت نفت و ستاد و هماهنگی آنها خوشبختانه شیب خروج سوخت از کشور کمتر شده اما قانع نیستیم؛ از وزارت نفت، گمرکات، ناجا و قوه قضاییه و تعزیرات خواهانیم که در جدال مرزی با هدررفت سرمایه ملی مقابله کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول