اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

در 9 ماهۀ امسال صورت گرفت

صادرات 570 میلیون دلار کالا از استان قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین از صادرات 590 هزار تن کالا به ارزش 570 میلیون دلار از مبدأ استان قزوین به خارج از کشور خبر داد.

صادرات 570 میلیون دلار کالا از استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صبح امروز در جلسهٔ کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: در نه‌ماههٔ نخست امسال طبق گزارش گمرک، 570 میلیون دلار معادل 590 هزار تن شامل کالاهای صنعتی، صنایع تبدیلی و محصولات خام کشاورزی توسط 205  واحد صادراتی استان از گمرکات کشور به خارج از کشور صادرشده است.

رئیس سازمان صمت استان در ادامه گفت: در نه‌ماهۀ امسال به ارزش 514 میلیون دلار معادل 435 هزار تن شامل محصولات پلیمری، محصولات غذایی، مواد شوینده، شیشه، مفتول‌های مسی، کاشی و سرامیک، آهن‌آلات و فولاد و مواد شیمیایی و غیره توسط واحدهای صادراتی استان از گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادرشده است.

پرزحمت افزود: صادرات از گمرکات استان ازنظر وزنی 27 درصد و ازنظر ارزش ارزی 26 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: عمدهٔ کشورهای هدف صادراتی استان قزوین عبارتند از عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، سوریه، ارمنستان، هلند و عمان.

پرزحمت همچنین به روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و کشور سوریه اشاره کرد و گفت: در 9 ماههٔ سال جاری 75 هزار تن کالا به ارزش  116 میلیون دلار صادرات از ایران به سوریه انجام‌شده است که عمده‌ترین اقلام صادراتی به این کشور عبارتند از لوله و پروفیل‌های فولادی، شیرآلات بهداشتی، دارو و شیر خشک و سرلاک، کاشی و سرامیک، شیشه و قطعات خودرو.

وی در پایان از برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان در چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت:در این مراسم از صادرکنندگان برتر کشوری و استانی و پیشکسوتان با حضور سرپرست سازمان توسعه تجارت تجلیل به عمل خواهد آمد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول