اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

۷۵ هزار نفر خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی را دریافت کردند

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در چارچوب اعزام گروه پزشکی بسیج به مناطق محروم استان ۷۵ هزار نفر خدمات رایگان پزشکی دریافت کرده‌اند.

۷۵ هزار نفر خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی را دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از وب‌دا، هادی جلالی بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در چارچوب اعزام گروه پزشکی بسیج به مناطق محروم استان ۷۵ هزار نفر خدمات رایگان پزشکی دریافت کرده‌اند، گفت: ۵۵۰ گروه پزشکی، آموزشی و بهداشتی شامل پزشک، پرستار، ماما و بهیار در این مدت برای ارائه خدمات معاینات طبی و دارویی به حاشیه شهر مشهد و محروم‌ترین نقاط خراسان رضوی اعزام‌ شده‌اند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی شمار اعضای بسیج جامعه پزشکی این استان را ۱۲ هزار نفر اعلام و بیان کرد: یک هزار نفر از این تعداد پزشک و بقیه آن‌ها کارشناسان سایر گروه‌های پزشکی مانند پرستاری و مامایی هستند.

وی از برنامه اعزام ۱۵ گروه پزشکی و درمانی به مناطق کم‌برخوردار استان هم‌زمان با دهه مبارک فجر امسال خبر و ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا، آذین‌بندی فضاهای اداری و آموزشی، مسابقات فرهنگی، عیادت خانواده‌های جانبازان و ایثارگران و برپایی نمایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در طول دهه فجر امسال هستند.

بسیج جامعه پزشکی سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرد و نخستین شورای مرکزی این نهاد نیز سال ۱۳۷۴ تشکیل شد.

برپایی بیمارستان‌های صحرایی، اعزام گروه‌های پزشکی تخصصی به مناطق محروم و کم برخوردار و ویزیت رایگان نیازمندان در مناسبت‌های مختلف، تشکیل و اعزام گروه‌های اضطراری در مواقع بحران، اجرای همایش‌ها، مسابقات مختلف فرهنگی و کارگاه‌های علمی آموزشی مرتبط با امور بهداشتی و درمانی از فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی هستند.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول