اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با فارس:

با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالفیم/ به استناد کدام قانون عوارض دریافت می‌شود؟

فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که پلیس با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالف است، گفت: به استناد کدام قانون عوارض در محدوده زوج و فرد دریافت می‌شود؛ دوستان ماده قانونی را به ما اعلام کنند.

با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالفیم/ به استناد کدام قانون عوارض دریافت می‌شود؟

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، درخصوص اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد توسط شهرداری تهران، اظهار داشت: بنده باورم بر این است که نمی‌توانیم دو بار از افراد به دلیل ورود غیرمجاز پول بگیریم؛ یک بار به عنوان عوارض و یکبار با نام جریمه.

وی گفت:البته ورود غیرمجاز به محدوده ممنوعه طبق قانون جریمه دارد که پلیس اعمال قانون را توسط دوربین‌ها انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: ما نمی‌دانیم به استناد کدام ماده قانونی در صورت تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد از شهروندان عوارض دریافت می‌کنند؛ دوستان باید جواب بدهند که کدام ماده قانونی است و به ما هم آن ماده قانونی را اعلام کنند. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت گفت: هر آن چیزی که باید در بحث زوج و فرد و طرح ترافیک اعمال شود باید سه آیتم ویژه را دارا باشد: کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و رضایتمندی مردم و باید گفت این سه آیتم اولویت‌های پلیس برای اجرای طرح‌های ترافیکی در تهران است. 

وی خاطرنشان کرد: پلیس با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالف است و باید بگوییم در حال حاضر بحث‌های جدیدی در حوزه طرح زوج و فرد در حال کار کارشناسی است تا مردم بتوانند به صورت عادلانه از محدوده زوج و فرد استفاده کنند. 

گفتنی است خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۲ با انتشار خبری با عنوان« شهرداری بی‌‌سروصدا چه می‌کند/ اخذ عوارض زوج‌ و فرد با چه مبنایی؟» به نگرانی‌های شهروندان در خصوص اخذ عوارض غیرمجاز توسط شهرداری پرداخته و اعلام کرده بود که اخذ عوارض از رانندگانی که به صورت غیرمجاز درمحدوده زوج یا فرد تردد می‌کنند مساله‌ای است که اعتراض برخی شهروندان را در پی داشته است؛ این مسأله علیرغم مخالفت فرمانداری تهران، بی‌سر و صدا در حال اجراست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول