اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فیس بوک برای ورود به حریم شخصی به کاربرانش پول می دهد

فیس بوک به برخی کاربران ناآگاه نوجوان خود 20 دلار در ماه پرداخت می کند تا با استفاده از یک برنامه وی پی ان به نام تحقیقات فیس بوک حریم شخصیشان را نقض کنند.

فیس بوک برای ورود به حریم شخصی به کاربرانش پول می دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، فیس بوک به برخی کاربران ناآگاه نوجوان خود 20 دلار در ماه پرداخت می کند تا با استفاده از یک برنامه وی پی ان به نام تحقیقات فیس بوک حریم شخصیشان را نقض کنند.

فیس بوک در صورت اجرای برنامه یادشده می تواند به تمامی داده های ذخیره شده بر روی گوشی کاربران و همین طور جزئیات فعالیت های آنها در وب دسترسی داشته باشد. نوجوانانی که با دریافت تنها 20 دلار برنامه مذکور را بر روی گوشی هایشان اجرا می کنند در عمل به شکل خطرناکی امنیت خود را به خطر می اندازند.

این برنامه نسخه ای به روزشده از برنامه اوناوو پروتکت محسوب می شود که سال گذشته به علت نقض حریم شخصی کاربران از فروشگاه اپل حذف شده بود. تردیدی وجود ندارد که Facebook Research کارکرد مشابهی دارد و کاربران نباید از آن استفاده کنند.

فیس بوک در پاسخ به سوال سایت تک کرانچ که اولین بار وجود این برنامه را افشا کرده، تایید کرده که اپلیکیشن Facebook Research واقعا وجود دارد و از همان امکانات برنامه Onavo برخوردار است. فیس بوک مدعی شده هدف از اجرای برنامه یادشده بررسی عادات کاربران است. این برنامه از سال 2016 در حال استفاده بوده و وجود ان به تازگی افشا شده است. برنامه مذکور برای کاربران 13 تا 35 ساله طراحی شده است.

انتهای پیام/آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول